Nadchodzi rewolucja w pojazdach PHEV. Technologiczny gigant CATL zwiększy ich zasięg do blisko 400 km

Dziś samochód hybrydowy stał się pośrednim rozwiązaniem dla niezdecydowanych na w pełni elektryczny model. Pozwala zaoszczędzić na paliwie, a gdy prądu zabraknie, w odwecie pozostaje silnik benzynowy. Problemem w napędach PHEV na wtyczkę jest jednak stosunkowo niewielki zasięg, który najczęściej ogranicza jazdę „na prądzie” do jazdy w mieście. CATL chce to zmienić.

Geely Galaxy Starship 7 PHEV
Podaj dalej

Technologiczny gigant obiecuje jazdę bez paliwa na dystansie blisko 300 km

Jak zapowiada CATL, jeden z wiodących dostawców akumulatorów na świecie, w przyszłym roku na rynku pojawi się nowy akumulator o nazwie CATL Xiaoyao/Freevoy. Zastosowanie go w samochodach hybrydowych typu plug-in pozwoli przejechać bez grama paliwa 400 km (CLTC). To odpowiada ok. 300 km zasięgu WLTP.

CATL opracował to rozwiązanie specjalnie dla pojazdów PHEV i EREV. Nie jest tajemnicą, że jeśli trafi do oferowanych na rynku pojazdów hybrydowych, to portfele kierowców odetchną jeszcze bardziej. Taki zasięg pozwoli już na znaczne oszczędności i bezstresową jazdę nie tylko po mieście, ale i na dalsze wycieczki. Poza tym taki zasięg zdyskwalifikuje wiele miejskich pojazdów czysto elektrycznych o niższym zasięgu. To jednak nie koniec zalet wykorzystania nowej technologii CATL.

CATL PHEV freevoy battery
akumulator Freevoy pozwoli poknać bez paliwa ok. 300 km źródło: CATL

Większy zasięg i szybsze ładowanie bez względu na pogodę

Pakiet nowych akumulatorów CATL będzie można znacznie szybciej naładować, niż można to zrobić obecnie. Nawet jeśli ładowanie będzie się odbywać w niskich temperaturach to zawsze proces ten w porównaniu z akumulatorami instalowanymi w obecnych modelach, odbędzie się znacznie szybciej. Freevoy przystosowano do pracy w temperaturach do -40°C. Ponadto może być ładowany w temperaturze do -30°C, a wrażenia z jazdy przy – 20 stopniach nie różnią się od tych w normalnej temperaturze.

Wielu kierowców pojazdów hybrydowych chce zużywać więcej energii elektrycznej i zużywać mniej paliwa. Jednak w obecnych modelach często priorytetem jest silnik spalinowy. Nasz nowy akumulator rozwiązuje ten problem, zwiększając zasięg elektryczny i zapewniając szybsze ładowanie, a jednocześnie działa lepiej w ekstremalnych temperaturach”- powiedział rzecznik CATL

Technologiczny gigant obiecuje, że samochód uzupełni zapas energii na pokonanie 280 km po zaledwie 10 minutach ładowania. Inżynierowie CATL dzięki innowacyjnym rozwiązaniom eliminują problem w wielu istniejących hybrydach typu plug-in- stosunkowo małą pojemność akumulatora.

Czy z takim zasięgiem elektrycznym kierowca będzie brał pod uwagę zakup pojazdu EV? Albo czy silnik benzynowy ma jeszcze sens w takim samochodzie?

Gao Huan, dyrektor techniczny CATL, prezentuje Super Hybrid Battery źródło: Weibo

Freevoy wprowadzi rywalizację na rynku hybryd PHEV na nowy poziom

Zasięg 300 km to blisko trzy razy więcej niż oferuje najnowsze Audi A3 TFSIe. Marki, które zastosują najnowsze rozwiązanie technologiczne CATL, zyskają dużą przewagę nad rywalami.

Kierowcy, którzy zdecydują się na taki pojazd PHEV, doświadczą niemalże wrażeń z jazdy samochodem elektrycznym. Bez strachu o utratę zasięgu. Ważną kwestią pozostanie cena zakupu takiego pojazdu.

Pierwsze samochody z nowymi akumulatorami CATL pojawią się w przyszłym roku. Oczekuje się, że w pierwszej kolejności skorzystają z niego stali klienci CATL tj. Volvo, BMW, Ford, czy coraz popularniejsze w Polsce MG. Technologiczny gigant oczekuje się, że do 2025 roku baterie trafią do 30 modeli hybrydowych wielu znanych nam chińskich marek m.in. tj. Geely, Chery.

źródło: CATL

Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

Przeczytaj również