Stellantis idzie na całość i otwiera salony nowej marki
Koncern Stellantis nie składa broni w walce o klientów w Europie. Po zakupie 21% udziałów w marce Leapmotor właśnie utworzył jej siedzibę w Amsterdamie. Dyrektorem Leapmotor International będzie były dyrektor Stellantis China, Tianshu Xin.
Producent potwierdził, że posiada już wszystkie niezbędne zezwolenia na rozpoczęcie działalności nowej marki w Europie. Tym samym Leapmotor International staje się firmą posiadająca wyłączne prawa do eksportu, sprzedaży i produkcji samochodów Leapmotor poza Chinami. Jakie pojazdy będzie oferować?
Stellantis zamierza się rozwijać, oferując na początek dwa modele. Dlatego wybór padł na mały miejski samochód i SUV-a, który w Chinach sprzedaje się jak ciepłe bułeczki.
„Utworzenie Leapmotor International to duży krok naprzód w rozwiązaniu palącego problemu globalnego ocieplenia dzięki modelom BEV nowej generacji, które będą konkurować z istniejącymi chińskimi markami na kluczowych rynkach na całym świecie. Wkrótce będziemy mogli zaoferować naszym klientom pojazdy elektryczne po konkurencyjnych cenach i skupionych na technologii, która przekroczy ich oczekiwania ” – skomentował Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis.
Nowy SUV w Europie to konkurencja nie tylko dla Dacii
Stellantis zamierza wykorzystać swoją ogromną sieć i strukturę Stellantis na Starym Kontynencie, stawiając na samochody elektryczne, ale z dobrym stosunkiem jakości do ceny. Koncern ma jasny cel i nazywa się on: Dacia.
Wspólne przedsięwzięcie giganta samochodowego z chińską marką to na początek miejski model T03 i SUV C10. Czyli pojazdy w najbardziej popularnych segmentach. Leapmotor T03 to mały elektryczny samochód miejski z zasięgiem 265 kilometrów zatwierdzony przez WLTP. Jest już w sprzedaży na niektórych rynkach europejskich, na przykład we Francji, gdzie kosztuje około 26 000 euro.
Drugim produkt marki to SUV Leapmotor C10. To pierwszy globalny produkt chińskiej marki, który na początek będzie importowany z Chin. Model segmentu D może się pochwalić autonomią WLTP wynoszącą 420 kilometrów i pięcioma gwiazdkami E-NCAP. Może być alternatywą dla Tesli Model Y.
Posiada samodzielnie opracowaną architekturę technologiczną LEAP3.0 ze zintegrowaną centralną architekturą elektroniczną i elektryczną, technologią CTC od ogniwa do obudowy oraz inteligentnym kokpitem wewnątrz. W Chinach C10 już odniósł znaczny sukces. Jeszcze nie zjechał z taśmy produkcyjnej, a ciągu 24 godzin przedsprzedaży otrzymał 15 510 zamówień. Jak widać na wideo poniżej, to świetna propozycja dla wielu rodzin. Dlatego przystępna cena pomoże modelowi C10 pokonać konkurentów w segmencie SUV.
Leapmotor International rozpocznie działalność w Europie we wrześniu tego roku. Na początek samochody nowej marki trafią na rynki 9 krajów tj.:
-Francja,
-Włochy,
-Niemcy,
-Portugalia,
-Holandia,
-Belgia,
-Rumunia,
-Grecja,
-Hiszpania.
Następnie, począwszy od czwartego kwartału, dołączą inne kluczowe regiony jak: Indie, region Azji i Pacyfiku, Bliski Wschód, Ameryka Południowa i Afryka, oraz Turcja, Izrael i zamorska Francja.
W ciągu najbliższych 3 lat, co roku pojawi się w Europie co najmniej jeden nowy model. Będą to dwa nowe SUV-y i dwa samochody osobowe z nadwoziem typu hatchback. Dzięki nim Stellantis planuje zrealizować sprzedażowy cel 500 000 sztuk rocznie do 2030 roku.