Toyota Yaris Cross HEV to dla japońskiej marki powód do dumy
Nie jest tajemnicą, że Toyota Yaris Cross daje Japończykom wiele powodów do zadowolenia. Model zajmuje czołowe miejsce w segmencie miejskich SUV-ów w całej Europie. Jest idealny pod względem wielkości, ceny, a ponadto ma oszczędny napęd hybrydowy.
Do poruszania się po mieście i między miastami Toyota Yaris Cross to świetna propozycja stanowiąca alternatywę dla niemieckich miejskich modeli. Nic dziwnego, że od chwili jej wejścia na rynek jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli Toyoty.
Rodzaj mechaniki, jaką oferują Japończycy, zyskuje na popularności. Dlatego nie przez przypadek Dacia już taki oferuje w swoim nowym SUV-ie. To jednak nie nowy Duster i jego sprzedaż powinny niepokoić Toyotę.
Miejski japoński SUV dostanie lepszego i tańszego rywala
O ile Toyocie może się podobać fakt, że segment miejskich SUV-ów z silnikami hybrydowymi zyskuje coraz większą popularność, to jednak świadomość, że rynku pojawią się tańsze modele w tej opcji, już nie jest powodem do zadowolenia.
Chińskie marki zawsze odrabiają lekcje i mają w zanadrzu nowe wersje HEV swoich modeli. Tak jak MG Motor, które odnowi swój sprzedażowy hit w Europie i będzie go oferować w wersji hybrydowej.
Mowa o nowym miejskim SUV-ie MG ZS, który podobnie jak najnowsze MG3 stanie się tańszą i mocniejszą opcją dla swoich rywali do Toyoty i Dacii.
Brytyjska marka, obecnie należąca do chińskiego giganta Saic Motors podąża śladami zaprezentowanego w Genewie MG3 nowej generacji i zamieni MG ZS w najtańszego hybrydowego SUV-a w Europie. Mocniejszego od swoich przyszłych rywali z logo Dacii i Toyoty. Nie jest tajemnicą, że hybrydy MG mogą jeździć w trybie elektrycznym znacznie dłużej niż modele rywali. Przekłada się to na doskonałą, większą wydajność.
Zmiana pokoleniowa MG ZS doczeka się także odnowionego wyglądu nadwozia i wnętrza. Ponadto będzie oferować wiele nowych i ważnych funkcji. Nie będzie zatem zaskoczeniem, jeśli hybrydowy MG ZS doczeka się tytułu najczęściej rejestrowanego modelu w wielu krajach Europy. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę konkurencyjne ceny i fakt, że MG ZS był czwartym najczęściej rejestrowanym samochodem w Hiszpanii. Na razie nie wiadomo, czy i kiedy taki model pojawi się w polskim katalogu chińskiej marki.