MG zmierzy się z presją chińskiego BYD. Nowa oferta będzie jeszcze bliżej chudszych portfeli

Wydaje się, że strategia sprzedażowa MG przynosi oczekiwane skutki. Marka radzi sobie w Europie lepiej jej chińscy rywale. Fakt, że ma dobrą bazę w postaci brytyjskich korzeni, ale nie tylko na nich zamierza się opierać, by wygrać z rosnącym w siłę BYD.

MG_ZS_Hybrid+ 2025
Podaj dalej

Morris Garage z wyczuciem potrzeb i stylu sprzedało w Europie ponad pół miliona pojazdów

Marka MG wywodząca się z brytyjskiego Morris Garage święci w Europie sukcesy, których inni konkurenci z Chin mogą jej pozazdrościć. Teraz pod skrzydłami giganta SAIC ma dostęp do technologii i świetnego projektanta, który ma w zawodowym portfolio m.in. takie marki jak Audi, BMW, Rolls-Royce i Volkswagen.

Strategia MG ostatnio nieco się zmieniła, bo oprócz „nudnych” rodzinnych SUV-ów i miejskich kompaktów w ofercie mamy ekscytujące osiągami MG Cyberster. W przyszłości producent ma zamiar w dalszym ciągu bazować na skojarzeniach z europejską marką. Jej nowi właściciele w dalszym ciągu zamierzają się skupić na funkcjonalności modeli, ale chcą też nieco podszlifować  jej wizerunek nową wersją Cyberstera.

Model, który opiera się modułowej platformie MSP tak, jak elektryczne MG4 trafi na niemiecki rynek jako dwusilnikowa wersja z napędem na wszystkie koła XPower. W połowie roku 2025 niemieccy dealerzy MG oczekują natomiast wariantu z pojedynczym silnikiem i napędem na tylne koła. Mówiło się także o wersji coupé Cyberstera, ale oficjalnie temu zaprzeczono.

Wielu widziałoby chętnie w portfolio marki równie ekscytujące SUV-y ZS i HS, ale zmiany, aczkolwiek zaplanowane, jeśli chodzi o napędy, nie przewidują, że będą równie sportowe, jak Cyberster.

SUV MG_ZS_HEV
Nowy ZS trafi do oferty marki z silnikiem benzynowym i w konkurencyjnej cenie,  foto: MG Motor Europe

MG ZS i HS dostaną większe portfolio pod względem napędów

Nowi właściciele MG nie bez powodu sięgają po uznanego projektanta europejskich marek premium. Chcą, aby oferta modeli podobała się klientom w Europie. Józef Kaban, który piastuje stanowisko wiceprezesa Global Design Center w SAIC Motor, na pewno tchnie w design modeli MG więcej emocji, niż generują dzisiaj. W końcu to dzięki niemu wzdychamy do supersamochodu Bugatti Veyron. To jednak nie wystarczy, by pokonać rosnącego w siłę w Europie konkurenta BYD.

To między innymi dlatego marka kładzie nacisk na szeroką gamę jednostek napędowych w swoim portfolio modeli. Obejmie ona silniki benzynowe, pełne hybrydy (HEV), hybrydy typu plug-in (PHEV) i modele w pełni elektryczne (BEV). Wykończeniem będzie atrakcyjny cennik, dzięki któremu będzie płynąć na fali popularności.

Bestseller w europejskiej ofercie ZS wiosną otrzyma wariant czysto benzynowy, który ma być w sam raz na ograniczony budżet. Tą samą strategią producent obejmie kompaktowe MG3, więc oprócz pełnej hybrydy, będzie można sobie kupić tańszą wersję benzynową. Skorzysta ona z czterocylindrowego silnika o pojemności 1,5 l. W ofecie elektrycznej marki MG zadebiutuje zaś SUV ZS. W planach MG jest także następca Marvela R, ale nowa generacja SUV-a średniej klasy prawdopodobnie trafi do Europy dopiero za rok. To, co nas jednak najbardziej fascynuje to etykieta MG dla modeli premium chińskiego IM.

IM L6
IM L6, foto: IM Motors

Pierwszy model premium pod szyldem MG to prawdopodobnie chiński IM L6

Samochody elektryczne klasy premium IM będą wkrótce oferowane w Europie pod marką MG. Nie jest to żadna nowość, bo MG ogłosiło to w Genewie w lutym 2024 r. Skrót chińskiej marki IM oznacza inteligentną mobilność. Założono ją w Chinach w 2020 roku, a jej pojazdy są na rynku od 2022 roku. W portfolio IM są SUV-y SUV LS6,i LS7 oraz sedan L7.

Jak informowaliśmy, SAIC MG ma zamiar wprowadzić do oferty nowy samochód, który może otrzymać akumulatory półprzewodnikowe.
Nowa alternatywa dla obecnych modeli MG z akumulatorami LFP będzie cenowo w zasięgu klientów, którzy mają ograniczony budżet. Dyrektor generalny marki MG w SAIC Motor stwierdził, że system magazynowania wysokiego napięcia współpracujący z mieszanką elektrolitów stałych i ciekłych, nie powinien kosztować dużo więcej niż obecne płynne odpowiedniki. Dodatkowo powinien umożliwić uzyskanie znacznie większego zasięgu.

Prawdopodobnie w Europie na początek zobaczymy L6. W tym roku powinno trafić do Wielkiej Brytanii i na kilka wybranych rynków. Dziś jeszcze nie znamy dokładnych lokalizacji nowych modeli premium MG. W obliczu rosnącego w siłę BYD strategia SAIC ma spore znaczenie. Zwłaszcza jeśli marka chce pozostać na podium chińskich marek najbardziej popularnych w Europie. Tak czy inaczej, zapowiada się ciekawy rok w nowym życiu marki Morris Garage.

Przeczytaj również