MG schodzi z cenami poniżej psychologicznej bariery. To wystarczy nowemu ZS, by ukraść sprzedaż Dacii

Chińskie MG z brytyjskim rodowodem doskonale wie, jak poradzić sobie z symptomami spadku sprzedaży. Zanim do drzwi polskich dealerów zapuka nowy SUV ZS bez napędu hybrydowego, producent obmyślił strategię pokonania mniej lub bardziej znanych rywali.

benzynowy MG ZS 2025 Australia
Podaj dalej

MG sięga po cennik SUV-a poniżej psychologicznej bariery

Marka MG szykuje wiele niespodzianek w nadchodzących miesiącach. Oprócz odświeżenia gamy obecnych modeli Chińczycy zaplanowali także premiery całkiem nowych. W pierwszej kolejności do oferty Morris Garage trafi nowy ZS, ale bez napędu hybrydowego. Wobec ceł nałożonych na pojazdy elektryczne inwestowanie w nowe spalinowe warianty modeli w ofercie daje im szansę na sławę.

Nowy ZS wyposażony w nowy silnik benzynowy otrzyma w Europie cenę, która zbliży go do poziomu najprostszej wersji MG3. Ta jest bardzo konkurencyjna, bo w Polsce za MG 3 Hybrid+ płacimy 87 950 zł albo 85 450 zł, jeśli jest z rocznika 2024.

Pod maską tego najmniejszego pojazdu marki pracuje jednostka benzynowa o pojemności 1,5 litra oraz elektryczna o mocy 100 kW. W rezultacie MG3 uzyskuje łączną moc 195 KM. Ta benzynowa jednostka trafi teraz pod maskę nowego ZS, by podbić sprzedaż tego najpopularniejszego w Europie SUV-a marki. Jednak tronem Dacii prawdziwie zatrzęsie wtedy, gdy Chińczycy połączą silnik benzynowy z instalacją LPG.

MG ZS 2025 benzyna
Nowe benzynowe MG ZS 2025 trafi do oferty w wariancie z LPG,  foto: MG Motor

Nowy SUV będzie w Europie za mniej niż 20 000 euro

Zejście poniżej psychologicznej bariery 20 000 euro w Europie to mistrzowskie posunięcie MG. W ten sposób jest w stanie zrekompensować sobie słabszą sprzedaż elektrycznego MG4. Chińczycy nie mają problemu z wystawieniem oferty na SUV-a w cenie kompaktu.

Chińska marka pracuje już nad tym, aby w przyszłości jej silniki benzynowe mogły pracować na LPG. Obecna jednostka o mocy 106 KM w ZS Classic w cenie 79 800 zł nie czyni z niego bezkonkurencyjnej alternatywy dla europejskich i chińskich rywali ani kandydata godnego instalacji LPG.

Dla Dacii, która jest ekspertem w konfiguracjach z tym paliwem, to będzie prawdziwy cios. Kontrofertą dla przyszłego ZS z LPG pozostanie jej planowana hybryda z LPG i napędem 4×4. Ta jak informowaliśmy, pojawi się przed końcem roku w Dusterze a później w Bigsterze.

Kiedy do europejskich cenników trafi nowy MG ZS, jeszcze nie wiadomo, ale mówi się, że jego cena znajdzie się w przedziale od 19 000 do 20 000 euro. Dodatkowo obniżenie ceny modelu ZS Hybrid o kwotę od 3000 do 4000 euro skutecznie odciągnie uwagę od ofert konkurentów MG.

W najbliższym czasie MG zaplanowało udoskonalenie oprogramowania hybrydowych MG ZS i MG 3. Marka potwierdziła na razie aktualizację oprogramowania hybrydowego systemu ZS, która ma na celu „zapewnienie lepszych osiągów na napędzie hybrydowym”.

„Układ napędowy Hybrid+ będzie aktywnie ładować akumulator, gdy wykryje większe obciążenie układu napędowego, silnik będzie ładować akumulator, aby utrzymać umiarkowany stan naładowania (SoC)” — poinformowało MG w komunikacie prasowym.

Przeczytaj również