MG Motor chce być jak Dacia wśród samochodów elektrycznych
Wiele lat temu, Dacia pojawiając się na hiszpańskim rynku, dokonała prawdziwej rewolucji. Jej Sandero wywalczyło sobie tytuł numeru jeden, a cena stanowiła mocny argument dla wielu Hiszpanów. Teraz niskie ceny i niezłe wyposażenie to nie tylko domena Dacii.
Rewelacją są obecnie modele od MG, dawnej brytyjskiej marki obecnie będącej w rękach azjatyckiego giganta Saic Motors. Dzieje się tak nie bez powodu, bo polityka cenowa marki nie pozostawia konkurencji dużego pola do działania. Nie jest tajemnicą, że największą sprzedaż kradnie Daci MG ZS. To dlatego, że jest miejskim SUV-em, jest spalinowy i trzeba na niego wydać ok. 14 000 euro. Wyposażenie i parametry techniczne dodatkowo działają na niekorzyść Dacii.
To jednak nowa kampania komercyjna może podbić sprzedaż MG Motor w Hiszpanii.
Azjaci chcą pokonać Teslę i obniżają cenę elektrycznego MG4 o połowę
Zakup MG4 to teraz prawdziwa okazja w Hiszpanii. Elektryczny kompaktowy model bez żadnych rabatów i promocji to wydatek ok. 30000 euro. To niezła cena jak na pojazd o mocy 170 KM z akumulatorem pozwalającym na przejechaniu 350 km. MG Motor stwierdziło jednak, że 3 pozycja to jednak za mało, chociaż pokonują go jedynie dwa modele Tesli.
Zdecydował się na nową kampanię komercyjną, która może zagrozić pozycji Tesli Model 3 i Model Y. To dlatego, że uwzględniając wszystkie rabaty finansowe, promocję marki oraz rządowy program dofinansowania, to cena MG4 zostaje obniżona prawie o połowę. Cena podstawowa modelu zbliża się do 16 000 euro (nieco ponad 69 000 zł).
To nie jest oczywiście cena modelu z najbogatszym wyposażeniem i najbardziej wydajnego. Jednak w tej kategorii nie ma takiego modelu z takimi korzyściami, gabarytami i komfortem w tak niskiej cenie.
MG Motor ma szansę na podbój Europy, ale BYD może jej przeszkodzić
Nowa kampania sprzedażowa w Hiszpanii czyni MG4 prawdziwą okazją. Model ma szansę stać się elektrycznym hitem na miarę spalinowego SUV-a marki. Salony MG od lat są chętnie odwiedzane i klienci darzą producenta zaufaniem.
MG4 jest dostępne na naszym rynku od 125 000 zł. Zainteresowanie modelami chińskiego giganta jest spore, ale potrzeba czasu, by marka zdobyła takie zaufanie jak Dacia. Nie jest tajemnicą, że w grupie producentów low-cost w Europie ma coraz mocniejszą pozycję.
Jeśli chodzi o samochody elektryczne, to trzeba pamiętać o mocnym rywalu Tesli i MG – BYD. Ten coraz śmielej sobie radzi na Starym Kontynencie. Budowa fabryki na Węgrzech pozwoli mu uniknąć potencjalnych wysokich opłat celnych planowanych przez UE. MG Motor zlikwidowało swoją fabrykę w Wielkiej Brytanii. To oznacza, że gdyby opłaty weszły w życie zajdzie konieczność podniesienia cen.
Niewielu klientów jednak stawia na samochody elektryczne. Nie jest tajemnicą, że zainteresowanie tego typu pojazdami jest w Europie mniejsze, niż oczekiwano. To przemawia na korzyść MG Motor, które ma już w swojej ofercie nowy model z napędem hybrydowym. Nowe MG3 może na naszym rynku przechwycić nie tylko klientów Dacii, ale także Toyoty. Najprawdopodobniej trafi do salonów już w czerwcu. Czytaj także: BYD wyzywa rywali na pojedynek. Jego nowy SUV jest hybrydowy i będzie koszmarem nie tylko dla Toyoty