MG, które już kradnie klientów Dacii, sięgnie po rynek Toyoty
Nie jest już tajemnicą, że MG imponująco rozwija się w Europie i w wielu krajach zdobyło już pozycję zarezerwowaną dla Dacii. Wiadomo, że oferta producenta jest na tyle atrakcyjna cenowo, że choć bitwa o rynek samochodów niskobudżetowych jest zacięta, to w wielu przypadkach kończy się sukcesem azjatyckiego giganta.
Dla Dacii, która opiera swój sukces na przystępnych cenach samochodów to mocny i poważny rywal. Co więcej, Dacia właśnie jest świadkiem, jak MG ZS kradnie uwagę, jaką do niedawna skupiał na sobie jej Duster. Azjatycka marka ma jednak bardziej ambitny plan. Zakłada w nim, że w 2025 roku wprowadzi na rynek nowe modele, wśród których znajdą się rywale dla preferowanej na rynku Toyoty.
MG zainwestuje w napęd HEV
Toyota wygrywa na rynku, jeśli chodzi o modele z napędem hybrydowym. Jeśli spojrzymy na ofertę MG, to obecnie nie znajdziemy w niej żadnego modelu, który można by skonfigurować z samoładującym się silnikiem hybrydowym.
Taki mechanizm cieszy się coraz większym zainteresowaniem w Europie. Istniejące opcje hybrydowe typu plug-in, to inna technologia, która wymaga podłączenia samochodu do wtyczki w celu naładowania akumulatora silnika elektrycznego.
MG zamierza wyposażyć swoje modele w Europie w silniki hybrydowe. Nie podało jednak, które modele konkretnie. Przypuszcza się, że takie zyskają nowe generacje popularnego ZS i HS. To oczywiście w komplecie z atrakcyjną niską ceną.
Nowa generacja modelu MG3 to jeden z modeli, w który z tą technologią zadebiutuje. Wiadomo, że model mógłby korzystać z hybrydowego układu napędowego (HEV) bez ładowania, oferowanego w SUV-ie o nazwie VS dostępnym na niektórych rynkach azjatyckich. Wyposażono go w swego rodzaju „tryb KERS”, który jest niczym innym jak selektorem z trzema poziomami odzyskiwania energii kinetycznej.
W najbliższym czasie to jednak Toyota będzie marką referencyjną wśród pojazdów z technologią HEV w Europie i na pozostałych rynkach. Co od MG Motors możemy kupić w Polsce?
Na początek dwa modele benzynowe i jeden elektryczny
Wraz z początkiem grudnia Polacy zyskali możliwość zakupu modeli od MG Motor. Na początek w cenniku znajdziemy dwa modele benzynowe: ZS i HS oraz jeden model elektryczny MG 4. Ile trzeba wydać na to, by jeździć bezemisyjnie z logo MG na masce?
MG 4 w zależności od zasobu portfela klientów oferuje zasięg nawet do 520 kilometrów (WLTP) W takiej wersji samochód elektryczny kosztuje 165 900 zł. Najtańsza wersja Standard oferuje zasięg do 350 kilometrów i moc 170 KM. Trzeba na nią wydać 125 200 zł. Dla porównania Dacia Spring oferuje zasięg 230 km w cyklu mieszanym i skromną moc 125 KM. W rezultacie przyspieszenie do setki zajmuje jej 19 sekund. W rezultacie najlepiej się sprawdzi w mieście.
Cena brutto modelu w kolorze czarnym, jaki jest dostępny od ręki to 127450 zł. To rzecz jasna bez rządowych dotacji, jakie można na taki samochód uzyskać. Ogólnie model dostępny jest aż w pięciu wersjach do wyboru.
Co znajdziemy na wyposażeniu wersji standardowej? Przykładowy model, jaki już można zakupić, posiada m.in.:
– przednie, boczne poduszki kierowcy i pasażera i kurtyny powietrzne,
– asystenta jazdy w korku, asystenta utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu,
– tylne czujniki parkowania,
– felgi aluminiowe 17″ z oponami 215/50 R17,
– elektrycznie sterowane szyby i elektryczne sterowane i podgrzewane lusterka,
– 4 kierunkowa regulacja kierownicy,
– Bluetooth, Carplay i Android Auto,
– Dotykowy wyświetlacz centralny iSMART Lite 10.25″,
– Mobilna aplikacja ze zdalnym sterowaniem,
– Sterowanie funkcjami pojazdu za pomocą głosu,
– DAB+, 4 głośniki, mikrofon, 3 porty USB,
– tempomat aktywny, system hamowania awaryjnego,
– inteligentne światła drogowe.
Oferowane przez MG Grupa Krotoski nowe samochody, posiadają 7-letnią gwarancję (150 tys. km). Gwarancja na akumulator HV obejmuje okres 7 lat (300 tys.km).