Mercedes kończy z hybrydami. W tle nowy super wydajny e-samochód

Mercedes kończy z hybrydami. W tle nowy super wydajny e-samochód

Mercedes-EQ

Podaj dalej

Mercedes ogłosił, że nie będzie już opracowywał żadnych nowych hybryd plug-in. Zakończenie produkcji tego napędu producent ogłosił na targach IAA w Monachium. Tak bardzo do niedawna chwalona technologia pomostowa w drodze do napędów elektrycznych, tym samym przestanie istnieć.

Mercedes rezygnuje z hybrydy plug-in

Jeszcze nie tak dawno hybryda plug-in była głośno chwalona i stanowiła idealny kompromis dla kierowców, którzy nie chcieli zrezygnować całkowicie z napędów spalinowych.

Mercedes osiągnął już drugi brzeg, a tym samym nie zamierza rozwijać napędu hybrydowego. Producent oznajmił podczas IAA Mobility w Monachium, że nie powstanie już żaden nowy samochód z napędem PHEV.

Dziennikarze niemieckiego auto-motor-und-sport zwrócili się do Mercedesa z zapytaniem w tej kwestii. Rzecznik potwierdził tę informacją a jednocześnie uchylił rąbka tajemnicy.

„Zgadza się, ale nacisk kładzie się tutaj na nowe rozwiązania, ponieważ obecna czwarta generacja naszego hybrydowego układu napędowego typu plug-in (w GLE, S-Class i C- Class) będzie również oferowana w przyszłych modelach.”

Najnowszą hybrydę plug-in Mercedesa można podziwiać podczas targów w Monachium, w prezentowanym poniżej 4-drzwiowym AMG GT 63 SE Performance. Cały system – jak nazwa wskazuje – oferuje maksymalne osiągi w połączeniu z 4-litrowym silnikiem V8 i 150 kW silnikiem elektrycznym. Całość generuje imponującą moc 843 KM.

 

Mercedes-AMG-GT-4- Guido Brink

Mercedes ma w zanadrzu model Vision EQXX

Decyzja Mercedesa nie jest żadną niespodzianką, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że producent wcześniej ogłosił elektryfikację swoich modeli. Firma z siedzibą w Stuttgarcie już dawno ogłosiła, że ​​do 2025 roku każdy model powinien być w pełni elektryczny.

Mercedes ma w zanadrzu światową premierą super wydajnego e-samochodu, którego zasięg sięga tysiąca kilometrów na jednym ładowaniu. Nazwa robocza tego modelu brzmi Vision EQXX.

W drodze do poszerzania swojego portfolio samochodów elektrycznych Mercedes nie zamierza rozwijać hybrydowych układów napędowych. Na dziś niemiecki producent zostawia uchylone tylne drzwi. W rezultacie do końca dekady będzie oferować tylko modele typu BEV, ale tylko tam, gdzie będzie to możliwe.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News