Mazda wprowadzi na rynek sedana i SUV-a. Jeden z nich zadebiutuje w kwietniu w Pekinie

Japoński producent Mazda opracował wspólnie z chińskim producentem samochodów Changan dwa nowe modele. Informacja o tym, że firma złożyła wniosek o rejestrację znaków towarowych, dla dwóch nowych modeli pojawiła się w chińskich mediach.

2022_mazda_cx-60 suv
Podaj dalej

Japończycy przygotowują nowego SUV-a i sedana

China Trademark Network, odkryło, że Mazda złożyła wniosek o rejestrację dwóch nowych znaków towarowych w Chinach: „MAZDA EZ-6” i „MAZDA EZ-60”.
Według doniesień medialnych to modele opracowane wspólnie z chińskim producentem samochodów Changan. Oczekuje się, że EZ-6 będzie czterodrzwiowym sedanem, natomiast EZ-60 – czterodrzwiowym SUV-em. Jednak z uwagi na fakt, iż obie nazwy noszą w nazwie cyfrę 6, nie można wykluczyć, że oba pojazdy będą tego samego rozmiaru.

Przewiduje się, że nowy samochód będzie dostępny w dwóch wersjach: całkowicie elektrycznej oraz hybrydowej REEV o zwiększonym zasięgu. Przyjmując za punkt odniesienia Deep Blue SL03, jego całkowicie elektryczna wersja może mieć maksymalną moc 215 KM ( 320 Nm). W takim przypadku samochód osiąga prędkość 100 km/h w czasie 6,9 sekundy. Przyjmuje się, że wartość zasięg wg testu CLTC może wynieść 530 km.

Jeśli chodzi o wersję o hybrydową, to maksymalna moc wynosi również 215 KM, a maksymalny moment obrotowy to 320 Nm. Jednak ze względu na obecność silnika spalinowego o pojemności 1,5 l nie ma obaw o zasięg. Ten w trybie jazdy czysto elektrycznym może sięgać 200 kilometrów (wg testu CLTC).

Po zintegrowaniu silnika spalinowego samochód może pokonać bez przerwy na tankowanie dystans 1200 kilometrów.

Mazda złożyła wniosek o rejestrację dwóch nowych znaków towarowych w Chinach, „MAZDA EZ-6” i „MAZDA EZ-60”. oprac. WRCMedia, źródło Autohome

Mazda pokaże jeden albo dwa z nowych modeli w kwietniu 2024 roku

Mówi się, że pierwszy ze wspomnianych modeli, powstały we współpracy obu firm, ma mieć swoją światową premierę na targach motoryzacyjnych w Pekinie. To już w kwietniu tego roku. Na wszystkie szczegóły trzeba będzie zatem jeszcze trochę poczekać.

Mazda chce wykorzystać układ napędowy Changan, aby dogonić konkurencję na rynku chińskim. Nie jest tajemnicą, że choć Mazdy Skyactiv-X i G cieszą się powszechnym uznaniem na rynku międzynarodowym, to rynek chiński za nie nie chce płacić. Sprzedaż Mazdy w Chinach mocno spowolniła i nadal maleje. Japończycy mają nadzieję, że zastosowanie systemu zasilania i platformy Changan pomoże obniżyć im znacznie obniżyć koszty rozwoju.

Już w kwietniu 2023 roku Mazda ogłosiła, że ​​do końca 2025 roku planuje wprowadzić na rynek chiński dwa modele BEV/PHEV. Właśnie opracowane wspólnie z Changan Automobile.

W związku z tym, że w Chinach krążą różne informacje i plotki, nadal wiele rzeczy jest niejasnych. Jedno co jest niemal pewne to ta, że pierwszy wspólnie opracowany model zobaczymy podczas kwietniowego Salonu Motoryzacyjnego w Pekinie.

Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach,  bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

Przeczytaj również