Kontroluj stan płuc swojego diesla
Wśród części eksploatacyjnych filtr powietrza odgrywa bardzo ważną rolę nie tylko w funkcjonowaniu silnika diesla. Za co odpowiada?
Powietrze jest istotnym elementem, który bierze udział w tworzeniu mieszanki paliwowo- powietrznej. W skrócie pełni rolę czegoś w rodzaju płuc.
Filtr powietrza przecedza zanieczyszczenia z zasysanego powietrza do komory spalania. Objawy zapchanego filtra powietrza są bardzo charakterystyczne. Jeśli je zignorujesz, możesz mieć dwa poważne problemy.
Te cztery objawy pozwolą ci szybko namierzyć usterkę
Symptomy zapchanego filtra powietrza są bardzo charakterystyczne. Każdy kierowca powinien je zauważyć. Po pierwsze jest to nieprzyjemny zapach wyczuwalny zarówno we wnętrzu samochodu, jak i pod maską samochodu.
Dochodzi do tego wyraźny spadek mocy silnika diesla i większe zapotrzebowanie na paliwo. Ponadto kierowca może usłyszeć dziwne dźwięki słyszalne podczas pracy silnika.
Nie wymieniony, zapchany filtr powietrza jest przyczyną powstania poważnych problemów. Ogranicza bowiem ilość powietrza wtłaczanego do komory spalania, co w efekcie zmniejsza efektywność procesu spalania w silniku diesla.
W rezultacie samochód ma mniejszą moc i wzrasta zadymienie z rury wydechowej, co przekłada się na wyższe spalanie. Zapchany filtr powietrza będzie przepuszczać zanieczyszczenia do układu dolotowego.
Elementy w postaci piasku, liści i drobnych kamyczków stanowią poważne zagrożenie dla osprzętu i części silnika. Dlatego najlepiej wymieniać filtr powietrza mniej więcej co 20 tys. km. W przypadku samochodów rzadko eksploatowanych oraz tych poruszających się w zapylonym środowisku warto skrócić czas wymiany nawet o połowę.