Norwedzy domagają się naprawienia problemów i lepszej obsługi ze strony Tesli
W Norwegii, kraju słynącym z miłości do elektryków nie brakuje na ulicach samochodów Tesli. Fakt ten zauważył sam Elon Musk, który wyraził swoją wdzięczność za sukces sprzedażowy i podziękował Norwegom podczas tegorocznej konferencji ONS. Niestety tego samego nie można powiedzieć o klientach Tesli, którzy mają dość problemów pojawiających się w ich samochodach.
Jak pisze Teslarati, właściciele elektryków od Elona postanowili zwrócić jego uwagę na swoje niezadowolenie w bardzo osobliwy sposób. Rozpoczęli bowiem strajk głodowy, by uświadomić producentowi, z jakimi problemami się borykają.
#TESLA HUNGER STRIKE IN TESLA COUNTRY #1 🇳🇴 NORWAY 27. aug 2022 @elonmusk
NORWEGIAN TESLA OWNERS ARE SUFFERING pic.twitter.com/2XkiIiG6df
— Erlend Mørch (@monstermasten) August 27, 2022
Wybrali 29 problemów z jakimi codziennie mają do czynienia w Tesli
Lista skarg zawiera 29 pozycji i znajdują się na niej następujące kwestie:
-Samochód nie uruchomia się w chłodne dni,
– Klamki drzwi nie otwierają się w chłodne dni
– Intensywny piszczący dźwięk
– Samochód nie zapala przy ciepłej pogodzie
-„Bąbelki” w siedzeniach
– Luźne przednie siedzenie
– Pokrywa bagażnika wypełniona wodą deszczową
– Autopilot nie działa poprawnie
– Internet działa wolno i nie działa tak, jak powinien
– Wycieraczki nie działają dobrze
– Skrzypienie samochodu, gdy mija progi zwalniające i inne nierówności na drodze
– Listwy ozdobne poluzowane
– Światła nie działają prawidłowo
– Drzwi przestają działać prawidłowo albo same się otwierają
– Komputer nie działa
– Żółte krawędzie wokół ekranów wyświetlacza
– Okna, które nie domykają się całkowicie
– Systemy resetują się samodzielnie
– Problemy z ładowaniem
– Ograniczona moc
– Problemy z rdzą w nowych samochodach (zwłaszcza Model 3)
– Zła jakość lakieru oznacza konieczność przemalowania samochodu
– Obiecano Ci bezpłatne ładowanie przez cały okres użytkowania samochodu, ale nowe stacje ładowania nie pasują do samochodu
– Niższa żywotność baterii, niż twierdzi Tesla
– Problemy z klimatyzatorem
– Nie wszystkie problemy są rozwiązywane podczas serwisowania samochodu
– Tesla obiecuje się z tobą skontaktować, ale nie dostajesz od nich wiadomości
– Trzeba długo czekać, zanim Tesla odbierze telefon.
cd. tekstu pod grafiką
Grupa niezadowolonych klientów Elona nawołuje do działań
Grupa norweskich kierowców i posiadaczy Tesli wezwała wszystkich chętnych do pomocy w rozpowszechnianiu informacji o jej proteście. O to nie powinno być trudno, biorąc pod uwagę, że średnia ilość Tesli w przeliczeniu na jednego mieszkańca jest w Norwegii największa na świecie.
W organizowanym proteście, który przyjął formę 24-godzinnego strajku głodowego, brało udział 17 właścicieli Tesli. To niewiele, dlatego by nagłośnić sprawę zamieścili informację na Twitterze
„Jesteśmy grupą niezadowolonych norweskich właścicieli Tesli. Wierzymy, że jeśli Elon Musk zostanie poinformowany o naszych kłopotach, rozwiąże sytuację. Proszę, pomóż nam zwrócić jego uwagę” – napisała grupa.
Jeśli Tesla nie posłucha, to konkurencja może już zacierać ręce, a wiadomo, że tuż za plecami Tesli w Norwegii czai się oferta modeli od Volkswagena.
„Teraz kiedy strajk się skończył, mam nadzieję, że Tesla słucha. Będzie to w ich własnym interesie. Są tak dobrze przygotowani, aby zdominować rynek pojazdów elektrycznych, ale jeśli zbyt wiele osób doświadczy tych problemów, inni producenci samochodów będą gotowi zająć ich miejsce” – powiedział Mørc, uczestnik protestu.
Strajk głodowy trwał 24 godziny od 27 do 28 sierpnia 2022 r. Dzień później na Twitterze Elona Muska pojawił się osobliwy wpis: Za radą dobrego przyjaciela okresowo pościłem i czuję się zdrowszy.