Leapmotor szykuje debiut trzeciego modelu w Europie. Pogromca rywali Kia i Hyundaia to SUV i ma już specyfikację

Leapmotor to kolejna marka, która chce zaistnieć w Europie. Wspierana przez Stellantis zamierza w przyszłym roku wstawić do salonów nowego SUV-a o nazwie B10. To pierwszy model chińskiej marki, który korzysta z nowej platformy „B” i zaawansowanej architektury elektrycznej „Leap 3.5” zaprojektowanej z myślą o zagranicznej ekspansji.

SUV EV Leapmotor B10
Podaj dalej

Nowy chiński SUV na europejskim rynku będzie rywalem Kia EV3 i Hyundaia Kona EV

Nowość, jaką bez wątpienia będzie chiński SUV B10, zaprezentowano już na tegorocznym Salonie Samochodowym w Paryżu. Plotki głosiły wówczas, że podobnie jak mniejszy model Leapmotor miałby zjeżdżać z taśm produkcyjnych w Polsce. Na razie nie znalazły one potwierdzenia, ale poznaliśmy za to specyfikację nowego modelu. Leapmotor ujawnił ją w Chinach, zanim model trafił do Europy.

W ujawnionej specyfikacji mówi się o nim, jako o modelu elektrycznym wyprodukowanym w Chinach dla Europy. Podstawowy Leapmotor B10 wykorzysta silnik elektryczny TZ180XS101 firmy Zhuzhou CRRC Times Electric. Jego moc szczytowa sięga 132 kW (177 KM), a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Drugi wariant układu napędowego wykorzysta silnik elektryczny TZ180XY005 od Jinghua Lingsheng Power. Ta sama firma dostarcza silniki elektryczne do crossoverów Leapmotor C10 i C16. Jego moc szczytowa w tej konfiguracji sięgnie 160 kW (214 KM), a prędkość maksymalna SUV-a wzrośnie do 170 km/h. Zwisy przedni i tylny wynoszą odpowiednio 881 mm i 899 mm.

Leapmotor B10
foto: Stellantis

Leapmotor B10 nie rezygnuje z niczego na rzecz niskiej ceny

Nowy SUV Leapmotor jest wydajniejszy, ma większy zasięg i nie rezygnuje z technologii. Dla klientów o chudszych portfelach będzie stanowił świetną alternatywę dla rywali uznanych marek tj. Kia EV3, Hyundai Kona EV, czy BYD Atto 3.

Przyjmuje najnowszy język wzornictwa marki podobnie jak modele C10 i C16. Ma zamknięty przód bez kratek powietrza oraz wydłużony pas świateł z przodu. Reflektory znajdują się w przednim zderzaku tego zbliżonego wymiarami do Tiguana SUV-a. Inne charakterystyczne cechy wyposażenia nowego B10 obejmują m.in.:
– chowane klamki drzwi,
– pojedynczą jednostkę światła z tylu,
– spojler dachowy,
– 18-calowe koła.

Rozstaw osi wynosi 2735 mm, w związku z tym Leapmotor wygodnie pomieści 5 pasażerów. Na liście wyposażenia znajdzie się m.in. Lidar na dachu i system kamer 360 stopni.

Leapmotor C10 SUV EV
Zhu Jiangming, założyciel Leapmotor, Tianshu Xin, dyrektor generalny Leapmotor International, Carlos Tavares Stellantis, Gregoire Olivier, Leapmotor, Paryż 2024

Ile przyjdzie zapłacić za technologicznego elektrycznego SUV-a?

Według ujawnionych informacji Leapmotor B10 wejdzie na rynek europejski pod koniec 2025 r. z ceną poniżej 30 000 EUR (ok. 128 tys. zł). W rezultacie będzie kolejną opcją na taniego SUV-a i mocnym rywalem dla chińskiego BYD Atto 3. Ten kosztuje w Europie ponad 35 000 EUR (148 000 zł). Tak więc trzeci model w ofercie Leapmotor po hatchbacku T03 i crossoverze C10 może stać się poważnym pretendentem do hitu w segmencie pojazdów elektrycznych bliżej wielu portfeli.

Linia modeli Leapmotor dla Europy obejmuje obecnie dwa samochody: hatchback T03 i crossover C10. Obydwa będą dostępne w Polsce na początku 2025 roku. W przyszłym roku dołączy do nich również  SUV Leapmotor B10. Dzięki wsparciu Stellantis zyskają sporą przewagę nad chińskimi i europejskimi rywalami. Zwłaszcza że C10 zdał na piątkę testy zderzeniowe EuroNCAP.

Leapmotor B10 SUV
foto: Stellantis

źródło: BitAuto, Stellantis

Przeczytaj również