Kierowcy za starego diesla dostają 10 tys. dopłaty. Jest tylko jeden warunek

Strefy czystego transportu powoli stają się faktem. Nie wszyscy kierowcy mogą się do tego przygotować i zamienić starego diesla na nowy samochód elektryczny. W rezultacie by nie płacić kar, oddają samochody na złom.

starego diesla oddają na złom Audi
Podaj dalej

Stare samochody z silnikiem diesla i benzynowym, idą na złom

Jak pisaliśmy powstająca strefa ultra niskich emisji w stolicy Wielkiej Brytanii, wymusza na kierowcach wprowadzenie radykalnych zmian.

Kierowcy posiadający samochody z silnikiem Diesla zarejestrowane od 2015 r. i  benzynowe zarejestrowane od 2005 r. prawdopodobnie będą spełniać wymogi Ulez.

Jak szacuje komisarz ds. transportu w Londynie ok.100 tys. samochodów, 35 tys. furgonetek i 3 tys. ciężarówek, które obecnie widuje się w strefie przeciętnego dnia, prawdopodobnie będzie musiało płacić całodobową opłatę. W przeciwnym razie grozi im mandat.

Ulez strefa

Kierowcy  oddają stare samochody w zamian za dopłaty

Ponad 48 mln złotych, tyle w przeliczeniu na polską walutę wypłacono w ramach dofinansowania złomowania samochodów. W rezultacie z ulic  Londynu już zniknęło 10 tys. samochodów.

Burmistrz Londynu przeznaczył 61 milionów funtów (329 mln zł) na pomoc londyńczykom w złomowaniu samochodów. Wsparcie przewidziano dla osób o niskich dochodach, niepełnosprawnych, małych firm i organizacji charytatywnych. Tylko jedna trzecia londyńczyków, którzy poprosili TfL o pomoc w złomowaniu samochodu, już otrzymała wypłatę.

Strefa ultra czystego transportu ma się rozszerzyć  25 października. Kierowcy samochodów  niespełniających wymogów muszą płacić  12,50 funta dziennie. Dotacje o wartości 2000 funtów na samochody i 1000 funtów, wypłaca się wg zasady „kto pierwszy, ten lepszy”.

Jak się okazuje, klasyczne samochody, które zbudowano przed 1973 r. nie będą musiały wnosić opłat. Stało się tak po tym, jak wielu entuzjastów klasycznej motoryzacji wyraziło obawy, że nie będą w stanie mu sprostać.

 

Przeczytaj również