Sportage to dla wielu ciekawsza alternatywa dla topowego SUV-a Toyoty
Podsumowanie sprzedaży 2024 roku wskazuje, że Polacy poszukujący rodzinnego SUV-a nadal chętnie udają się do salonów południowokoreańskiej marki Kia. Rywal Toyoty zawsze ma bogatą ofertę modeli do wyboru. Sportage dla wielu jest pierwszym wyborem ze względu na doskonałą relację jakości i ceny oraz ciekawszy design.
To bardzo udany SUV, który może pochwalić się mianem jednego z najlepiej sprzedających się modeli w swojej kategorii. Zajmując lokatę powyżej konkurenta Toyoty RAV4 i ustępując jedynie Toyocie C-HR, odnosi oczywisty sukces. Dodatkowo notuje lepszy o 13,5% wynik sprzedaży w stosunku do 2023 r. Nie będzie łatwo go pokonać. To dlatego, że Kia tnie ceny swojego gwiazdorskiego SUV-a, oferując rabat 5000 zł na konfiguracje hybrydowe z etykietą eko i 9000 zł na wariant z silnikiem benzynowym. Ten typ napędu wciąż ma fanów na rynku, choć nie jest już preferencją.
Ile kosztuje teraz nowa Kia Sportage?
Kia Sportage, która wyszła z cienia bestsellerów w swojej kategorii, stając się jednym z punktów odniesienia w swoim segmencie, zaczyna się od 132 900 zł. Tyle kosztuje z silnikiem benzynowym o mocy 160 KM i wyposażeniem na poziomie M.
Ciekawszą opcją dzięki relacji ceny i wyposażenia jest wariant hybrydowy o mocy 210 KM i z poziomem wyposażenia L. W cenie 165 900 zł otrzymujemy bardzo dobrze wyposażonego SUV-a. Kia Sportege PHEV to dziś wydatek 199 900 zł z bardzo dobrym wyposażeniem L.
Koreański producent na każdy z powyższych wariantów oferuje zniżkę, a proponuje korzystne finansowanie w kredycie 0%. Wystarczy wpłata 50% wartości SUV-a, by dostać do niego kluczyki. Dodatkowo wersja Anniversary z wyposażeniem L jest z korzyścią 10 000 zł lub 14 000 zł. To w zależności od wybranej mechaniki napędu. Na liście wyposażenia takiego modelu znajdziemy m.in.:
– 19″ felgi aluminiowe (lub 18”HEV),
– 12,3-calowy kolorowy ekran dotykowy nawigacji, radio DAB, interfejs Apple CarPlay/Android Auto, usługi Kia Connect,
– podgrzewaną kierownice i fotele przednie z trójstopniową regulacją oraz podgrzewane skrajne tylne siedzenia,
– System autonomicznego hamowania na skrzyżowaniach FCA-JX i aktywny tempomat z funkcją Stop & Go.
Wariant HEV Kia Sportage jest świetną opcją dla tych, którzy nie chcą być zależni o wtyczki. Ci, którzy chcą się pochwalić SUV-em o większej mocy (245 KM) i zasięgiem elektrycznym do 70 km ( w cyklu mieszanym) wybiorą wariant mechaniczny PHEV. To lepsza opcja na to, by móc cieszyć się dynamiczną jazdę i zaoszczędzić na wydatkach na paliwo. Zwłaszcza jeśli najczęściej korzystamy z samochodu, poruszając się w miejskiej dżungli.
Nie jest tajemnicą, że południowokoreański producent oprócz świetnego cennika i atrakcyjnej oferty finansowania cieszy się zaufaniem dzięki 7-letniej gwarancji.