Elektryczny hit teraz jest inteligentniejszy i piękniejszy
Kia odświeżając swoje EV6 dostosowuje jego wygląd do standardów następującego po nim EV9 i EV3, którego premiera ma się wkrótce odbyć. Zatem najnowsza wersja wyróżnia się nową częścią przednią.
Konwencjonalne reflektory zastąpiono nowymi, cienkimi diodami LED i odpowiadającymi im światłami do jazdy dziennej o charakterystycznym, kanciastym kształcie. Zmiany także objęły maskę i zderzak oraz bardziej wyrazisty pasek świetlny z tyłu. Całość nowego wyglądu dopełniają nowe 19- i 20-calowe koła.
Zmiany wizualne wewnątrz obejmują wyświetlacz składający się z cyfrowej tablicy przyrządów i systemu informacyjno-rozrywkowego z ekranem dotykowym. Teraz przypomina ten z modelu EV9. Model ma także nową kierownicę.
Nowe EV6 jest teraz wyposażone także w urządzenie rozpoznające odciski palców, umożliwiające zarejestrowanym kierowcom rozruch bez kluczyka. Ponadto połączenie z Apple CarPlay i Android Auto jest teraz bezprzewodowe, lusterko wewnętrzne jest cyfrowe. Wyświetlacz Head Up także zmodernizowano, a aktualizacje OTA (Over the Air) są teraz dostępne także dla głównego oprogramowania sterującego. Nie sposób pominąć ważnej zmiany, jaką jest także przyjęcie systemu nawigacji Genesis rozszerzonej rzeczywistości.
Aktualizacja Kia EV6 zwiększa także zasięg
Jeśli chodzi o układ napędowy, to najbardziej znaczącą zmianą jest wymiana akumulatora o pojemności 77,4 kWh na większy o pojemności 84,0 kWh. To w efekcie zwiększa zasięg w oparciu o koreańskie specyfikacje z 475 kilometrów w wersji z napędem na tylne koła i 19-calowymi kołami do 495 kilometrów.
Nowy akumulator obsługuje także szybkie ładowanie o mocy do 350 kW. To pozwoli na uzupełnienie energii z 10 do 80% w czasie zaledwie 18 minut.
Początkowa wersja nowej Kii EV6 z jednym silnikiem elektrycznym ma generować moc 225 KM i 350 Nm. Wersja z napędem na cztery koła i z dwoma silnikami elektrycznymi gwarantuje moc 320 KM i 605 Nm. Topowa Kia EV6 GT może przekroczyć moc obecnych 585 koni.
Kia nie zapomina o bezpieczeństwie
Koreański producent nie pominął ważnej kwestii bezpieczeństwa. W nowym EV6 zastosowano ulepszony systemu 10 poduszek powietrznych i zwiększonej sztywności nadwozia dzięki grubszemu słupkowi B.
Komfort jazdy także poprawiono dzięki zastosowaniu udoskonalonych amortyzatorów wrażliwych na częstotliwość, zoptymalizowanej kontroli hałasu silnika i powiększonym obszarom pochłaniającym dźwięk. Samochód oferowany jest w ośmiu kolorach nadwozia i czterech nowych opcjach kolorystycznych wnętrza. Wersja GT-Line obejmuje ekskluzywny wybór kolorów i dodatkowe elementy stylistyczne. Ile Kia EV6 będzie kosztować?
Kia zadbała o konkurencyjność cenową i zamroziła ceny sprzedaży EV6 pomimo większej atrakcyjności modelu. Przed wprowadzeniem podatku od pojazdów elektrycznych oficjalne ceny nowego EV6 na rodzimym rynku wahają się od 55,4 mln wonów (40 500 dolarów) za model podstawowy do 63,15 mln wonów za model GT-Line.