IM L6 z sensacyjnym akumulatorem oficjalnie trafia na chiński rynek. Ile kosztuje groźny rywal modeli od BMW i Audi?

Jak informowaliśmy dwa miesiące temu, spółka join venture giganta SAIC oraz chińskich firm technologicznych IM opracowała ultraszybki akumulator. Teraz dostał go model IM L6 , który właśnie trafił na chiński rynek. Tym samym będzie pierwszym masowo produkowanym pojazdem, który wyeliminuje strach przed zasięgiem i żużyciem akumulatorów u wielu użytkowników.

IM L6 pólkierownica jako opcja
Podaj dalej

Zhiji L6 oficjalnie zaprezentowany 13 maja

Zhiji L6 znany w Europie pod szyldem IM L6 doczekał się oficjalnej prezentacji na chińskim rynku. Nowy samochód był już wcześniej oferowany w przedsprzedaży w cenie od 230 000 ( ok.130 000 zł) do 330 000 juanów (ok.168 000 zł). Dostawy rozpoczną się pod koniec maja. Oficjalna gala z okazji wprowadzenia modelu na rynek przewidziana jest na godzinę 19:30, czyli za niecałe dwie godziny czasu europejskiego.

To czwarty model marki Zhiji spółki join venture giganta SAIC oraz chińskich firm technologicznych. W pełni elektryczny sedan to jednocześnie pierwszy w branży model wyposażony w masowo produkowany ultraszybko ładujący się akumulator ze stałym elektrolitem (solid state).

Zhiji Automobile, zawdzięcza akumulator solid state samodzielnie opracowanej technologii. Rozwiązuje ona m.in. problem dużej rozszerzalności materiałów na bazie krzemu i zapewnia stabilność i bezpieczeństwo akumulatorów. Zmniejsza to ryzyko jego spalenia lub eksplozji i jak zapewnia producent, akumulator ma ultra -wysoki poziom bezpieczeństwa.

Model prezentowany w Chinach wyposażony w akumulatory solid state nosi nazwę Zhiji L6 Max Lightyear Edition. Czas przyspieszania od 0 do 100 km/h nowego pojazdu wynosi 2,74 sekundy, a zasięg w trybie czysto elektrycznym CLTC przekroczy 1000 kilometrów.

Jeśli chodzi o szczegółowe informacje na temat mocy, to IM L6 będzie dostępny w wersjach jednosilnikowych i dwusilnikowych. Pierwszy to wariant o maksymalnej mocy 216 kW, a druga wersja dwusilnikowa, która przyspiesza do setki w 2,74 sekundy otrzyma moc maksymalną 200 kW i 379 kW.

Nowy samochód otrzyma także różne pojemności akumulatorów: 90 kWh i 100 kWh. Pozwolą one odpowiednio na pokonanie dystansu 700/720/750/770 km ( CLTC). Jednocześnie jak informują chińskie media, IM L6 wyposażony w akumulator ze stałym elektrolitem (solid state) o pojemności 133 kWh, uzyska zasięg w trybie czysto elektrycznym ponad 1000 km (CLTC). Napięcie znamionowe wynosi 726 V, a szczytowa moc ładowania może osiągnąć 400 kilowatów.

Nowy model IM Motor jest inteligentny i cyfrowy

Warto wiedzieć, że nowy samochód IM Motors wyposażono także m.in. w inteligentną, cyfrową technologię podwozia VMC (Vehicle Motion Control) pierwszej generacji. Co oznacza inteligentne, elektronicznie sterowane amortyzatory, czy zawieszenie pneumatyczne. Zhiji L6 to najnowsze osiągnięcie „dziesięciu lat ciężkiej pracy” SAIC New Energy Technology, która integruje najnowocześniejszą inteligentną technologię w branży.

Spółka zależna SAIC Group, ogłosiła niedawno, że model Zhiji L6, jest pozycjonowany jako „super inteligentny samochód”. Otrzyma inteligentny, ekologiczny system kokpitu IMOS 3.0 wiodący w zastosowaniu algorytmów AI i technologii. To nie tylko rozwiązuje problemy związane z różnymi scenariuszami podróży, ale także potęguje wrażenia audiowizualne i tworzy nowe doświadczenia związane z rozrywką. Tym samym całkowicie podważa wszystko co tradycyjne.

Smart Auto, we współpracy z Qualcomm, wykorzystuje technologię renderowania światła OMR. Dzięki temu ogólny obraz IMOS 3.0 osiąga szokujący efekt wizualny na poziomie arcydzieła z gry.

We wnętrzu nowego Zhiji L6 na chiński rynek zastosowano pełnoklatkowy cyfrowy kokpit w rodzinnym stylu, łączący prostotę z wyczuciem technologii. Centralny panel sterowania składa się z 26,3-calowego ekranu ciągłego i 10,5-calowego ekranu dotykowego połączonego z nietypową półramienną kierownicą w opcji.

W porównaniu do modelu Zhiji LS6, wylot klimatyzacji w Zhiji L6 ma bardziej płaską konstrukcję. Jest również wyposażony w panel ładowania bezprzewodowego z funkcją wentylacji. Tylny rząd wyposażono w port ładowania typu C. Przestrzeń nad głową gwarantuje panoramiczny dach, a tylne siedzenia można składać w stosunku 4/6, aby uzyskać dodatkową przestrzeń we wnętrzu.

IM L6 pólkierownica jako opcja

Model od momentu swojego debiutu dąży do zostania „królem technologii”

Nadchodzi nowy elegancki „król technologii „

Jeśli chodzi o wygląd to Zhiji L6 kontynuuje rodzinny styl, który jest modny. Projekt przednich reflektorów, trapezowy wlot w dolnej części przodu samochodu optycznie podkreślają sportowy charakter modelu.

Bok nowego samochodu w kształcie nawiązuje do stylu coupe. Dzięki lekko uniesionym liniom kół z przodu i z tyłu tworzy wyjątkowy efekt wizualny. Tył nowego samochodu, który ma zadarty „kaczy ogon” wskazuje jego możliwości pod względem osiągów. Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, długość, szerokość i wysokość nowego samochodu wynoszą odpowiednio 4931/1960/1474 mm.

Zhiji L6 znany w Europie jako IM L6 po prezentacji w Genewie, będzie dostępny w 7 kolorach nadwozia. Wiadomo, że może docelowo pojawić się w salonach MG Motor z  oznaczeniem jej modeli. To marka obecna już w Polsce, która także należy do  giganta SAIC. Stanie się tak najprawdopodobniej w 2025 roku.

Model, który  od momentu swojego debiutu dąży do zostania „królem technologii”,  napędza branżę. Będzie zatem groźnym rywalem dla modeli marek premium w Europie tj. BMW, czy Audi. W zeszłym miesiącu model przeszedł test łosia. Pobił rekord prędkości i co ważne brał w nim udział pusty – bez kierowcy.

Aktualizacja: Ceny ujawnione podczas premiery modelu zaczynają się od 219 900 juanów

źródło: Autohome

Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

Przeczytaj również