Nowy SUV Hyundaia pojawi się pod koniec roku
Jeśli chodzi o nowości w 2024 roku, to na pewno możemy oczekiwać nowego SUV-a z logo Hyundaia. Producent postanowił sobie zbudować swoją własną Dacię Spring i zaoferować ją klientom w tak samo korzystnej cenie. Nie jest tajemnicą, że jednym z kluczy do sukcesu rumuńskiej marki jest świetna relacja ceny, jakości i wyposażenia.
Według wewnętrznej dokumentacji producenta model, znany jako AX EV może otrzymać nazwę Inster. Nazwa oficjalnie ma zostać potwierdzona pod koniec czerwca. Oprócz tego, że będzie rywalem taniej Dacii Spring, to wiadomo, że będzie mógł się pochwalić zasięgiem ponad 300 km. Tani SUV to jednak dopiero początek, jeśli chodzi o zdobycie klientów o ograniczonym budżecie na nowy samochód EV.
Hyundai może się pochwalić tym, że jest w gronie liderów w dziedzinie mobilności zrównoważonej. Ma w swoim katalogu świetne modele tj. IONIQ czy Hyundaia Kona Electric. Mały SUV, który dołączy do oferty, będzie ważnym rywalem dla Citroena ë-C3.
Wyjątkowa promocja dla kierowców. Odbierz bon o wartości 120 zł na paliwo
Hyundai chce zrewolucjonizować rynek tanich elektrycznych samochodów
W nadchodzących miesiącach należy oczekiwać jednej z najważniejszych premier południowokoreańskiego producenta. Nowy Hyundai Inster powstaje na bazie Hyundaia Caspera.
Mały SUV typu A jak potwierdziła już marka zadebiutuje w grudniu 2024 r. Ma mierzyć niecałe cztery metry i być gwiazdą w katalogu producenta, która zaświeci głównie na wschodzących rynkach. Hyundai wprowadzi go także do Europy.
Prototypy docelowego modelu widziano już kilka razy na europejskich testach. Rozstaw osi pozwala zauważyć, że mały SUV będzie większy niż Casper. Musi bowiem pomieścić akumulator o wystarczającej pojemności, by oferował akceptowalne zasięgi bez podłączania do prądu. Wiadomo jednak, że jego naturalnym środowiskiem będzie bardziej miasto, niż autostrady.
Jeśli chodzi o dane techniczne, to Inster pojawi się w ofercie z dwoma silnikami. Obydwa z napędem na przednie koła. Bateria o pojemności od 40 do 50 kWh pozwoli cieszyć się maksymalnym zasięgiem około 360 kilometrów (WLTP). W wersji podstawowej mały SUV przejedzie do 300 km bez konieczności podłączania do prądu.
Nie jest tajemnicą, że skoro Hyundai chce mieć swoją własną Dacie Spring to cena nowego modelu musi oscylować wokół oferty rumuńskiego producenta. Dlatego też Hyundai przewiduje, że najtańszy wariant otrzyma cenę wywoławczą tylko nieco wyższą niż 20 000 euro (87 000 zł).
Źródło: Auto Motor und Sport
Artykuł zawiera linki afiliacyjne