Nowy Hyundai Santa Fe debiutuje z cennikiem od 107 000 zł
Salon samochodowy w Chengdu (Chiny), który wystartował 28 sierpnia, obfituje w premiery. To bardzo zatłoczony i wymagający rynek stąd też Europa także śledzi to wydarzenie, wiedząc, że niektóre prezentowane modele mogą trafić na Stary Kontynent.
Hyundai zaprezentował dziś swojego nowego Santa Fe. To bardzo udany SUV, o czym mogliśmy sami się przekonać, który spełnia wymagania chińskich klientów pod względem przestrzeni wnętrza. Zaprezentowany 30 sierpnia model trafi do oferty w pięciu różnych wariantach. Przedział cenowy nowego SUV-a zaczyna się na 195 800 juanów, a kończy na kwocie do 268 800 juanów. To daje odpowiednio 106 731 zł i 147 000 zł.
SUV debiutuje na chińskim rynku z ośmioma naturalnymi kolorami o niskim nasyceniu do wyboru. W tym m.in. Blazing Orange, Earth Brown, Jungle Green i Deep Lake Blue.
Wiemy, że producent znacznie ulepszył swój pojazd pod względem wyglądu, wnętrza i mocy. Tak też jest w przypadku SUV-a oferowanego w Chinach. Samochód z trzema rzędami siedzeń będzie konkurentem dla Highlander’a w modnym segmencie. W przyszłym roku pojawi się także w wersji w 100% elektrycznej.
Jakie wersje otrzyma flagowy SUV Hyundaia w Chinach?
W związku z tym, że udało nam się bliżej poznać nowego Santa Fe, ciekawi jesteśmy, jak przyjmą jego nowy wygląd klienci w Chinach. SUV z kanciastym przodem, który zdobią pikselowe reflektory LED, doczekał sie wielu zgryźliwych komentarzy w Polsce.
Nowa koncepcja projektowa Open for More oprócz tego, że jest bardzo rozpoznawalna, ma coś więcej do zaoferowania. Samochód zaprezentowany w Chinach wyposażono w aktywną kratkę wlotu powietrza, która może pomóc zmniejszyć opór powietrza i szybko nagrzać samochód, zmniejszając zużycie energii.
Patrząc z boku, nie sposób ukryć jego kanciastych kształtów i lekko wypukłych kształtów przednich i tylnych kół. W oczach chińskiej prasy Hyundai Santa Fe jest teraz modny i zyskał bardziej hardcorowy wygląd. Jeśli chodzi o rozmiary nadwozia, to Santa Fe niczym się nie różni od tego w naszych salonach. Na tamtejszy rynek wjedzie wyposażony w 21-calowe koła z gęstymi ramionami.
Jeśli chodzi o wnętrze, to podobnie jak wersja europejska Santa Fe wyposażono w podwójny ekran o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz przezierny HUD. Po lewej stronie deski rozdzielczej znajduje się jednak czytnik linii papilarnych, a z centralnym ekranem sterowania zintegrowany jest bogaty system rozrywki, który umożliwia połączenie z telefonem komórkowym.
Pod ekranem nowy Santa Fe podobnie jak w naszym testowanym egzemplarzu znajdują się fizyczne przycisków ułatwiające obsługę SUV-a. Ponadto klienci w Chinach tak jak Europejczycy skorzystają z dwóch podkładek do bezprzewodowego ładowania telefonów komórkowych z przodu oraz z podłokietnika z funkcją dezynfekcji UV.
SUV wjedzie do garaży w jednej z pięciu wersji do wyboru: Explorer Air, Explorer Pro, Appreciation Home Pro, Connoisseur Pro Max, Connoisseur Ultra.
Hyundai Santa Fe otrzyma trzy wersje układu siedzeń do wyboru
Nowy Hyundai Santa Fe w Chinach będzie można kupić z układem siedzeń 5/6/7. Fotele obszyte są skórą Nappa i wyposażone w funkcję ogrzewania, wentylacji i podparcia bocznego w pierwszym rzędzie. Składa się je za pomocą jednego przycisku. Trzeci rząd siedzeń można całkowicie złożyć, aby zwiększyć przestrzeń bagażową.
Jeśli chodzi o sam układ siedzeń, to wygląda następująco: 2+2+2 dla 6 miejsc i układ 2+3+2 dla 7 miejsc. Santa Fe na rynek chiński posiada 31 schowków, a klienci mogą maksymalnie nawet 2046 l przestrzeni bagażowej. SUV na pewno sprosta większym wymaganiom pod względem podróży klientów w Chinach.
Jeśli chodzi o moc, to nowy Santa Fe w Chinach otrzyma silnik 2.0T o mocy maksymalnej 247 KM (353 Nm). Układ przeniesienia napędu SUV-a współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. SUV-a wyposażono także w elektroniczny napęd na cztery koła HTRAC, który pozwala wybierać wśród 7 trybów jazdy.
System pojazd-maszyna jest wyposażony w inteligentną architekturę połączenia sieciowego ccNC i obsługuje połączenie telefonów komórkowych CarLife i CarPlay. Ma także system dźwiękowy BOSE. Ponadto pojazd dla Chin obsługuje również zdalną aktualizację F-OTA całego pojazdu.
Santa Fe wszedł na rynek chiński w 2004 rok. Łączna sprzedaż na całym świecie przekracza 5,7 miliona sztuk. To ważny produkt w ofercie Hyundai Motor Group, który plasuje się w pierwszej trójce na świecie pod względem sprzedaży.
Testując model w Rumunii możemy potwierdzić, że Santa Fe piątej generacji doskonale łączy w sobie „miejską jakość” i „zewnętrzną dzikość”. NIE PRZEGAP:Pojechaliśmy nowym Santa Fe na Transfagarasan. Pudełkowaty Hyundai bardzo nam zaimponował