Audi A4 2024 na platformie MLB
Obecna generacja Audi A4 pochodzi z 2015 roku i na gruntowny remont czekała do roku 2019. Jak donosi AutoZeitung wiemy, że producent planuje odświeżyć model i zaprezentować go światu w 2024 r.
Model pozostanie wierny modułowej konstrukcji wzdłużnej (MLB) opracowanej przez Audi dla Grupy VW. Na tej samej platformie bazuje większe A6. W przyszłości oba modele, mają być technicznie zbliżone, tak aby można było korzystać z identycznych części, zwłaszcza w takim obszarze jak elektronika, czy wspornik podstawy kokpitu.
Silniki do wyboru, w tym również diesel
W przeciwieństwie do Mercedesa, Audi lubi być wierne klasyce dlatego A4 Avant (2024) trzyma się klasycznych, napędów. Wersja RS – podobnie jak obecne RS4 Avant z benzynowym V6 biturbo o mocy 450 KM, zachowa sześciocylindrowy silnik, po to, by bez wstydu móc spojrzeć w oczy BMW M.
Aby zmniejszyć zużycie paliwa we flocie, Audi nadal będzie korzystać z czystego i niezwykle ekonomicznego 2,0-litrowego turbodiesla (obecnie od 122 do 204 KM) oraz na łagodnych, pełnych i plug-in hybrydach.
W pełni elektryczne Audi A4 Avant (2024), nie pojawi się w ofercie. Ten wariant jest zarezerwowano dla różnych modeli e-tron.
Napęd na cztery koła quattro, jak wiadomo jest obowiązkowy i będzie również dostępny w najnowszej generacji modelu A4.
Aktualizacje drogą „over the air”
Producent z Ingolstadt, przywiązuje dużą wagę do digitalizacji serii modeli. W związku z tym, nalezy się spodziewać szeregu innowacji, np. w zakresie komunikacji środowiskowej, nowych usług opartych na 5G. Samochód wykorzystując sztuczną inteligencję, będzie jeszcze lepiej poznawał swojego kierowcę.
Wszelkie niezbędne aktualizacje nie będą już wymagały zmian modelu lub faceliftingu. Mniej więcej co dwa lata – będą się odbywać najczęściej „over the air”, czyli online, bez wizyty w warsztacie. Napęd na cztery koła quattro, który jest teraz obowiązkowy, będzie również dostępny w najnowszej generacji A4.