Nowy SUV Leapmotor będzie dostępny w Europie w 2025 roku
Leapmotor to kolejna marka, która chce zaistnieć w Europie. Zamierza do tego wykorzystać SUV-a o nazwie B10. To pierwszy model chińskiej marki, który korzysta z nowej platformy „B” i zaawansowanej architektury elektrycznej „Leap 3.5” zaprojektowanej z myślą o zagranicznej ekspansji. W efekcie jest wydajniejszy, ma większy zasięg i nie rezygnuje z technologii. Dla klientów o chudszych portfelach będzie stanowił świetną alternatywę dla rywali uznanych marek tj. Kia EV3 i Hyundai Kona EV.
„B10 ucieleśnia naszą wizję elektrycznej przyszłości — oferując nie tylko doskonałą wydajność i inteligentną łączność, ale także czyniąc tę przyszłość dostępną dla konsumentów na całym świecie” — powiedział Zhu Jiangming, założyciel Leapmotor.
W rezultacie tegoroczny Salon Samochodowy w Paryżu staje się po raz kolejny sceną dla nowych propozycji z Chin, które nie mają czego się wstydzić, ale mogą zawstydzić europejską konkurencję. Leapmotor dzięki joint venture z Grupą Stellantis ma łatwiejsze zadanie do wykonania. Nie jest tajemnicą, że pierwszy tani elektryk marki T03 już zjeżdża z taśm produkcyjnych w Polsce. Nowy SUV to kolejna propozycja marki i mocny konkurent na coraz bardziej konkurencyjnym rynku pojazdów elektrycznych. Plotki głoszą, że też dostanie znaczek „Made in Poland”. Co wiadomo o nowym Leapmotor B10?
Nowy model Leapmotor nie rezygnuje z mocy i zasięgu na rzecz niskiej ceny
Nie jest tajemnicą, że jeśli chodzi o ofertę Leapmotor w Europie, to wśród oczekiwanych modeli jest nowy SUV C 10. To właśnie ten model zmierzy się z Teslą Model Y i VW ID.4. Stellantis zamierza wspierać kupujących atrakcyjnymi opcjami finansowania. W związku z tym Leapmotor B10, choć jego pełna specyfikacja jest tajemnicą powinien odziedziczyć cechy C10.
Fakt, że B10 korzysta z wysoce zintegrowanej platformy, oznacza, że oferuje najnowocześniejsze rozwiązania tj. ADAS (zaawansowane systemy wspomagania kierowcy), konfigurowalny cyfrowy kokpit i inteligentne możliwości jazdy. Zaprojektowano go tak, aby spełniał potrzeby świadomych ekologicznie i obeznanych z technologią klientów, którzy poszukują pojazdu elektrycznego łączącego styl, wydajność i zaawansowaną technologię.
Oczekuje się, że zaprezentowany w Paryżu elektryczny model otrzyma silnik elektryczny o mocy 215 KM i akumulator o pojemności około 70 kWh. Taka konfiguracja pozwala na pokonanie bez ładowania dystansu do 420 kilometrów. To plus najnowsze technologie na pokładzie będą kluczowe dla zwycięskiej oferty Leapmotor w Europie.
Jakie są oczekiwania w stosunku do ceny nowego SUV-a Leapmotor?
Chińska marka nie ujawniła informacji na ten temat, ale w komunikacie prasowym pada stwierdzenie o „konkurencyjnej cenie”. To w rezultacie kolejna niewiadoma, jeśli chodzi o nowego SUV-a.
Biorąc pod uwagę, że najmniejszy model Leapmotor T03 kosztuje w Europie nieco ponad 20 000 euro, a SUV C10 nieco ponad 36 000 euro, to B10 powinien być od niego tańszy. Zakładając, że przedział cenowy zaczynałby się od 30 000 euro, to B10 byłby niezwykle konkurencyjną opcją w swoim segmencie.
Partnerstwo z gigantem, jakim jest Stellantis, nie ograniczy oferty Leapmotor w Europie do trzech modeli. Producent pokazał w Paryżu także model C16, który oparto na platformie 800 V. To byłaby kolejna świetna opcja na elektryczny rodzinny samochód w konfiguracji siedzeń 2+2+2, którą można naładować w 15 minut.
Od 23 września Leapmotor rozpoczął już sprzedaż w Europie i współpracuje z ponad 200 dealerami w 13 krajach. Marka planuje zwiększyć tę liczbę do 500 punktów sprzedaży w Europie do końca 2025 roku.