Miej oczy szeroko otwarte, zanim kupisz nowe ogumienie
Rynek ogumienia jest na tyle duży, że kierowcy mają w czym wybierać. Katalog opon na rynku systematycznie rośnie, to nie tylko za sprawą nowych modeli, ale także napływem tych importowanych z Azji.
Opony to najważniejszy element samochodu, który łączy go z nawierzchnią drogi, w związku z tym wybór ogumienia nie powinien być przypadkowy. Kierowcy w wyborze powinni zaś kierować się nie tylko ceną, ale także właściwościami, które zapewnią im nie tylko bezpieczeństwo własne, ale także innych użytkowników dróg.
Przeprowadzane co i rusz przez specjalistów testy są bardzo pomocne. Dają nam pogląd na drogę hamowania samochodu w konkretnym ogumieniu i w określonych warunkach na drodze. To coś, czego nie jesteśmy w stanie zrobić przed zakupem, a praktyce może się okazać, że na testy już za późno. Dlatego poniżej znajdziesz 22 modele opon letnich i całorocznych, jakie bezwzględnie należy omijać. NIE PRZEGAP: Wymieniamy opony. Ile lat można jeździć na tych samych? Kierowcy nie wiedzą
ciąg dalszy publikacji pod grafiką
![](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2024%2F02%2Fopony-samochodowe-jpg.webp)
Oto najgorsze opony letnie
Test hamulców wykonanych przez specjalistów AutoBild oddziela ziarno od plew. Biorąc pod uwagę, że często jakość opon decyduje o różnicy między stłuczką, a nawet między życiem a śmiercią warto wziąć go na poważnie.
Czarne owce według AutoBild to najgorsze opony, które zawodzą już we wstępnym teście hamowania wykonanym na mokrej i suchej nawierzchni. Dlatego są wykluczane z pozostałej części testu. Na początek lista modeli, których nie należy brać pod uwagę. Wszystkie dane dotyczące drogi hamowania w metrach wykonano na mokrej nawierzchni od 80 km/h oraz na d 100 km/h. Testowany rozmiar opon letnich to 205/55 R16.
![Najgorsze opony letnie wg. testów AutoBild oprac. WRC Media](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2024%2F02%2Fnajgorsze-opony-letnie-wg.-testow-AutoBild-oprac.-WRC-Media-jpg.webp)
Najgorsze opony całoroczne
Ogumienie całoroczne to teraz coraz bardziej popularny typ opon. W poniższym zestawieniu znalazły się te, które nie przeszły pozytywnie testów awaryjnego hamowania. Rozmiar testowanych opon to 225/45 R 17.
Dla porównania: zwycięzca testu AutoBild zatrzymał się po 45 metrach na mokrej nawierzchni i po 38,5 metra na suchej. W obu przypadkach testy wykonano przy prędkości 100 km/h tak jak w przypadku poniższego ogumienia.
![Najgorsze opony całoroczne wg testów AutoBild](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2024%2F02%2FNajgorsze-opony-caloroczne-wg-testow-AutoBild-jpg.webp)
Najgorsze opony całoroczne do SUV-ów
Ten rodzaj opon do bardzo popularnych na rynku modeli typu SUV przetestował AUTO BILD Allrad. Trzy z dziesięciu opon w rozmiarze 235/65 R 17 otrzymały ocenę „niezalecane”:
– Opona Uniroyal AllSeasonExpert 2 wypadła słabo podczas hamowania na suchej nawierzchni.
– Opona Imperial All Season Driver wypadła fatalnie podczas hamowania na mokrej nawierzchni.
– Kenda Kenetica 4S SUV KR609 nie zachwyciła na śniegu i podczas hamowania na mokrej nawierzchni.