Cennik chińskiego „Porsche” zaczyna się od nieco ponad 180 000 zł
Denza Z9 GT, która jest już gotowa na podbój rynku europejskiego, trafiła do chińskich cenników. Samochód, będący owocem wspólnego przedsięwzięcia Daimlera i BYD jest w pięciu wersjach do wyboru. Trzy różne konfiguracje przewidziano dla modelu z napędem hybrydowym PHEv i dwie dla całkowicie elektrycznej Denzy Z9 GT.
Denza Z9 GT PHEV dysponuje w każdej wersji łącznym zasięgiem 1100 km. Najtańszy wariant PRO z napędem na cztery koła zaczyna się od 334 800 juanów. Najwyższa wersja Ultra to wydatek 414 800 juanów. To w przeliczeniu stanowi odpowiednio wydatek 181 000 i 225 000 zł. To rzecz jasna, jak w przypadku każdej premiery w Chinach oferta ograniczona czasowo.
W przypadku wersji w 100% elektrycznej Denza Z9 GT kosztuje 354 800 juanów (wersja Pro) i 384 800 juanów (wersja Ultra). Podobnie jak wersje hybrydowe tak i elektryczna dysponuje napędem na cztery koła.
Pod względem mocy model hybrydowy typu plug-in łączy 2,0-litrowy silnik benzynowy z trzema silnikami elektrycznymi. Denza Z9 GT oferuje łączną moc 858 KM i prędkość maksymalną 230 km/h. Zasięg na napędzie elektrycznym wynosi 201 km i 1100 km w cyklu mieszanym.
Elektryczna Denza Z9 GT z trzema silnikami (dwa z tyłu i jeden z przodu), zapewnia moc do 952 KM. W tej wersji rozwija prędkość maksymalną 240 km/h. Wyposażona w godne uwagi funkcje, takie jak najnowocześniejszy radar LiDAR, czy platformą technologiczną Yisanfang w standardzie zapewnia doskonałe wrażenia z jazdy.
BYD postawił na technologię i ekstremalność
Inteligentne GT wyposażono w 33 inteligentne czujniki jazdy, dopełniające kompleksowych możliwości inteligentnej jazdy. Denza Z9 GT obsługuje asystenta głosowego Denza, wysokiej klasy inteligentny system wspomagania jazdy Eye of God oraz wiele czarnych technologii platformy Yisanfang. Pozwalają one m.in na wykonywanie obrotu o 360 stopni w celu ułatwienia parkowania.
We wnętrzu rywala Porsche Taycan zastosowano bardzo wyrafinowane materiały, wykorzystując skórę na dużej powierzchni. Konsolę środkową w kształcie litery „T”, w większości elementów sterujących zintegrowano z ekranem sterowania centrum multimedialnego.
Jeśli chodzi o konfigurację, na liście wyposażenia znajduje się m.in.:
- wyświetlacz HUD przezierny,
- elektroniczne cyfrowe lusterko wsteczne,
- pełna wentylacja/ogrzewanie/masaż siedzeń pojazdu,
- czteroramienna wielofunkcyjna kierownica.
Konsolę środkową pojazdu wyposażono m.in. w podwójne podkładki do bezprzewodowego ładowania o mocy 50 W, ukryte elektryczne gniazda klimatyzacji i 128-kolorowe oświetlenie otoczenia. Wrażenia luksusu dopełniają również inteligentne podwójne lodówki z ogrzewaniem i chłodzeniem z przodu i z tyłu. Pierwsza ma pojemność 4 l, a druga 10 l. To oznacza, że Denza Z9 GT pomieści 2 butelki szampana lub 4 butelki czerwonego wina w przednim i tylnym środkowym podłokietniku.
Jak informowaliśmy premiera Denza Z9GT to dla BYD okazja, by sięgać po klientów luksusowych europejskich marek. Denza po oddzieleniu od Mercedes-Benz zaprezentuje w Europie swój sztandarowy luksusowy produkt. Sportowe Z9 GT wygląda modnie i jest prawdziwym klejnotem technologii. W Europie będzie mocnym rywalem nie tylko Porsche i niemieckiego trio BMW, Audi i Mercedes. To także nowy konkurent dla Tesli Model S Plaid.