Dacia Spring wymiata w teście łosia. Nikt się nie spodziewał, że w takim stylu pokona rywala

Dacia Spring to pierwszy w pełni elektryczny samochód rumuńskiego producenta. Mierzy niecałe 4 metry, ma moc 45 KM i zasięg 230 km. Patrząc na ten budżetowy samochód, który jest wąski i wysoki, nie wygląda na stworzony do pokonywania zakrętów.  Mini crossover chociaż jest tani, po raz kolejny potwierdził, że bynajmniej nie jest złym samochodem. To co potrafi zaimponowało dziennikarzom, którzy sprawdzili ją w teście łosia.

Dacia Spring w teście łosia
Podaj dalej

Dacia Spring kocha zakręty i pokazała, że jest lepsza od Hondy e

Kiedy patrzysz na Dacie Spring

, nie wygląda ona na pożeracza zakrętów. Nadwozie na cienkich oponach, nie wróży szczęśliwego finału gdy wejdziesz z dużą prędkością w zakręt.

Budżetowego elektryka,  poddano testowi łosia, gdzie zaskoczył rywali.  Nagrana przez km77.com pierwsza próba testu, wykonana przy prędkości 74 km/h, zakończyła się strąceniem pachołków. Zaskoczenie było spore, gdy Dacia Spring przejechała tor nie odrywając z ziemi żadnego koła.

Dacia Spring test

Przy prędkości zwiększonej do 77 km/h z powodzeniem omijała przeszkody. Miękkie zawieszenie samochodu  pozwoliło na dość gwałtowne wychylenie pojazdu, a wszystkie cztery opony nie straciły ani na moment kontaktu z asfaltem.

Świetny wynik Dacii Spring to zasługa elektronicznego programu stabilizacji pojazdu. To imponujący z zarazem zaskakujący wynik. Mały i pozornie niestabilny elektryk, pobił w teście łosia bardziej sportową Hondę e  i Seata Mii. Po raz kolejny okazuje się, że tanie auto może mieć wiele zalet, których nie znajdziesz wśród jej droższej konkurencji.

 

Przeczytaj również