Dacia nie spodziewała się takiego sukcesu swojego wielkiego rywala. Teraz pojawi się nowy - dla Joggera

Rumuńska Dacia na pewno się nie spodziewała, że jej tani rywal tak szybko urośnie w siłę. Tymczasem nie tylko MG, bo także chiński BYD ląduje w kolejnych krajach Europy, a modele obu marek konkurują z popularnym Sandero, czy Dusterem od Dacii. Doskonale to widać w europejskich rankingach sprzedażowych. To jednak dopiero początek problemów budżetowej europejskiej marki.

dacia jogger zyska rywala SWM G03F
Podaj dalej

Nadjeżdża nowy chiński crossover – Dacia Jogger będzie z nim rywalizować

Nie jest tajemnicą, że Dacia już w wielu krajach stoi twarzą w twarz z modelami chińskiego MG. Udział w rynku tanich i niezłych pod względem jakości i wyposażenia modeli od Morris Garage ciągle rośnie w Europie.

Najlepiej widać to w Hiszpanii, gdzie MG ZS jest bestsellerem. Sprzedaje się lepiej niż hit od Dacii- Duster. W sierpniu i we wrześniu był najlepiej sprzedającym się modelem. W październiku zajął zaś świetną drugą pozycję. Tysiące sprzedanych egzemplarzy pozwoliły chińskiej marce zająć 7 miejsce na ogólnej liście w 2023 r. W ogólnym rozrachunku to dla chińskiego producenta ważny sukces.

Problem Dacii polega jednak na tym, że gorączka zapotrzebowania na tanie modele rośnie. Niedrogie marki zyskują tym samym coraz większe znaczenie. Na przykład MG4 jest chętniej kupowane niż Dacia Spring, ponadto niedługo pojawi się nowe MG 3, czyli odpowiednik dla Sandero. Taki pojawi się także dla Joggera, ale nie będzie nim model z logo Morris Garage, tylko SWM.

Takie, dumnie się prezentuje na przednim grillu modelu G03F, sfinansowanego przez Shineray. To kolejny chiński producent, który zachęcony sytuacją handlową, wkracza na rynek europejski. Jego inicjały pochodzą od skrótu: Speedy Working Motors, czyli od znanej firmy motocyklowej z Mediolanu we Włoszech, którą przejęła.

Dacia jogger stanie twarzą w twarz z nowym rywalem SWM G03F
SWM G03F

W Dacii już wiedzą, że będzie coraz trudnej zachować podium

Nowym zagrożeniem dla Joggera od Dacii będzie chińska marka włoskiego pochodzenia. Jej oferta ulegnie rozszerzeniu o crossovera o odważnej konstrukcji, który pomieści maksymalnie 7 pasażerów.

SWM G03F ma mieć tak samo jak Jogger niską cenę, moc 110 koni mechanicznych i manualną skrzynię biegów. Kiedy przejdzie odpowiednie kontrole i testy, by trafić do Europy z pewnością będzie więcej niż interesującą opcją.

Ceny jeszcze oficjalnie nie potwierdzono, ale wiadomo, że w Peru kosztuje on, przeliczając na polską walutę nieco ponad 60 tys. zł. W Chinach jest w sprzedaży za niecałe 8000 euro.

Jak widać na prezentowanym poniżej nagraniu, G03F ma odważny wygląd jak na crossovera. Jednocześnie jest to konstrukcja dość prosta. Wygląda nieco jak połączenie SUV-a z funkcjonalnością kampera. To widać świetnie zwłaszcza we wnętrzu, gdzie przestrzeni nie brakuje.

Centrum dowodzenia kierowcy to 7’calowy ekran dotykowy. To on zarządza systemem informacyjno-rozrywkowym. Na wyposażeniu samochodu są także przednie i tylne czujniki parkowania, klimatyzacja, 17-calowe koła, szyberdach, bezprzewodowe  ładowanie telefonu i automatyczne oświetlenie.

Dla wielu klientów duża zaletą będzie także konfiguracja 7 foteli. Te zaprojektowano w ustawieniu 2+2+3. Ponadto są regulowane, wielofunkcyjne i nawet te w ostatnim rzędzie posiadają zagłówki. Nie jest tajemnicą, że wiele rodzin chętnie z takiej opcji dla Joggera skorzysta. Czytaj także: Nie tylko Dacia ma taki problem. Tę nadchodzącą inwazję widzą największe europejskie koncerny

Przeczytaj również