Chińskie luksusowe „Porsche Panamera” będzie można zamówić już w sierpniu
Konferencja prasowa będąca wstępem do kariery na chińskim rynku modelu Denza Z9 GT, odbędzie się w sierpniu. W przyszłym miesiącu będzie można także zamówić najnowsze dzieło chińskich inżynierów w przedsprzedaży. Biorąc pod uwagę, że sytuacja na chińskim rynku europejskiego Porsche nie wygląda dobrze, to debiut Denza Z9 GT może być zapowiedzią dalszych kłopotów. Co oferuje rywal Panamery?
Denza Z9 GT projektem nadwozia nawiązuje do hitu Porsche. Przód pojazdu zdobią wielofunkcyjne reflektory kombinowane. Obejmują światła drogowe i mijania oraz inteligentne reflektory pikselowe DLP. Ponadto w przedniej części pojazdu znajduje się inne inteligentne wyposażenie. To lidar, aktywna kratka wlotu powietrza, radar antykolizyjny z technologią fal milimetrowych i radar parkowania.
Najnowocześniejsze technologie i funkcjonalności w jednym pojeździe
W modelu Denza Z9 GT zastosowano konstrukcję kokpitu Denza 2.0. Centralna część sterująca wyposażona jest w trzy ekrany: ekran przyrządów, ekran centralnego sterowania i ekran rozrywki drugiego pilota.
Przednie siedzenie pasażera jest wyposażone w fotel, który za pomocą jednego kliknięcia może dokładnie dopasować kąt siedziska, długość, kąt oparcia oraz skok fotela do przodu i do tyłu.
Elegancka Denza Z9 GT ma bezramowe drzwi i ukryte klamki. Można je otwierać ręcznie albo elektrycznie. Pojazd ma także podświetlane logo portu ładowania w wersji elektrycznej.
Warto wspomnieć, że pojazd posiada także inteligentne chłodzenie i ogrzewanie z przodu i z tyłu. Producent chwali się również systemem podwójnych lodówek. Lodówka przednia ma pojemność 4L i pomieści 6 butelek coli. Lodówka tylna ma pojemność 10L i pomieści 2 butelki szampana lub 4 butelki czerwonego wina. Obie znajdują się w środkowych podłokietnikach z przodu i z tyłu. Wrażenia luksusu dopełnia system nagłośnienia Devialet.
Jeśli chodzi o tylny rząd, to tylne siedzenia można regulować w zakresie długości siedziska. Ponadto, aby zapewnić bardziej komfortowe wrażenia z jazdy, wyposażono je w funkcje wentylacji, ogrzewania oraz 10-punktowego masażu. Denza Z9 GT oferuje także podwójne podkładki do bezprzewodowego ładowania o mocy 50 W, 4 lusterka do makijażu dla przedniego i tylnego rzędu i 128-kolorowe oświetlenie otoczenia.
Jakie osiągi i opcje mechaniczne oferuje debiutująca Denza Z9 GT?
Jeśli chodzi o mechanikę, to Denza Z9 GT będzie dostępna w dwóch wersjach: czysto elektrycznej i hybrydowej typu plug-in.
Ta pierwsza wyposażona w trzy silniki z przodu i z tyłu oferuje łączną moc 996 koni mechanicznych. Silnik przedni ma maksymalną moc 230 kW (ok. 312 KM), a silniki podwójne z tyłu maksymalna moc 240 kW (ok. 326 KM) każdy. Maksymalna prędkość chińskiego rywala Porsche Panamera w tej wersji wynosi 240 km/h. W samochodzie zastosowano akumulatory firmy Jinan Fudi.
Hybrydowy wariant DENZA Z9 GT otrzyma układ hybrydowy typu plug-in składający się z silnika BYD479ZQA 2.0T i trzech silników elektrycznych. Maksymalna moc silnika wynosi 152 kW (ok. 206 KM), a całkowita moc maksymalna 3 silników to 640 kW (ok. 870 KM). Hybrydowa Denza Z9 GT rozpędzi się maksymalnie do 230 km/h.
Jeśli chodzi o układ przeniesienia napędu, to dla obu wersji modelu zastosowano elektryczny napęd na cztery koła. Pojazd mierzy 5180/1990/1500 (1480) mm, a rozstaw osi wynosi 3125 mm.
Nie jest tajemnicą, że firma jest dumna ze swojego sportowego modelu o imponujących osiągach. Połączenie sił dwóch producentów BYD i Mercedesa ma spektakularny efekt na miarę Porsche. Marka będąca efektem tego partnerstwa cieszy się zainteresowaniem klientów, o czym może świadczyć fakt, że tylko w pierwszym kwartale Denza odnotowała oszałamiający wzrost sprzedaży o 123% w stosunku do roku ubiegłego.
Teraz gdy obie marki połączyły najwyższy poziom luksusu z najnowocześniejszymi technologiami, Denza Z9 GT jest poważnym rywalem dla sportowych graczy na rynku chińskim, ale nie tylko. Denza Z9 GT zarzuci bowiem sieci na spragnionych ekscytujących wrażeń klientów na całym świecie.
źródło: Autohome China