Chiński „Rolls-Royce” rozstawi po kątach konkurencję. Ociekająca luksusem limuzyna w cenie zwykłego premium

Chiny długo czekały na krajowy odpowiednik luksusowej limuzyny z logo Rolls-Royce. Trzeba przyznać, że po prezentacji S800 jesteśmy pod wrażeniem majestatycznego wyglądu i możliwości pierwszego modelu marki Maextro.

chiński "Rolls-Royce" Maextro S800
Podaj dalej

Chiński „Rolls-Royce” ocieka luksusem, ale wcale nie jest nudny

Maextro, czwarta marka sojuszu Huawei i JAC oficjalnie zaprezentowała dzisiaj swój pierwszy model. To majestatyczna luksusowa limuzyna, która naszpikowana technologią pozwala na królewską jazdę godną Rolls-Royce’a. Wygrywa z zagraniczną konkurencją inteligentnymi funkcjami i bynajmniej nie nudną stylizacją.

Z przodu po obu stronach samochodu znajdują się dwa paski świetlne LED rozdzielone głównymi reflektorami. Wokół tych reflektorów widzimy coś, co wizualnie przypomina Drogę Mleczną z małymi punktami świateł. Ten efekt Drogi Mlecznej znajdziemy także w unikalnym projekcie klamek drzwi oraz tylnej konstrukcji oświetlenia typu przelotowego. To jest coś, co rozstawi konkurencję po kątach. Marka bawi się technologią reflektorów lepiej niż Audi. Co nie powinno dziwić, skoro S800 to dzieło najbardziej ekskluzywnej z czterech marek tworzących Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA).

Luksusowy i majestatyczny model Maextro nie pozostanie niezauważony na ulicach także, jeśli chodzi o wymiary. Prezentuje się prestiżowo z nadwoziem mierzącym 5480 mm długości, 2000 mm szerokości i 1536 mm wysokości. Huawei chwali się, że jej „Rolls-Royce” jest większy od 99,99% modeli jeżdżących po ulicach. Wyposażenie wewnątrz kabiny S800 to także inna galaktyka w porównaniu do zagranicznych limuzyn.

chiński "Rolls-Royce" Maextro S800
foto: Hima Auto

Królewski temperament i niebo w zasięgu ręki

Chińscy producenci mają ten luksus, że budują samochody bez względu na koszty. Wystarczy otworzyć drzwi S800, by trafić do innej galaktyki. W kabinie z tyłu znajdują się dwa niezależne fotele, a nad głowami pasażerów znajduje się gwiaździsta podsufitka. Zupełnie jak w ikonie luksusu Rolls-Royce’a. Imponujący rozstaw osi wynoszący 3370 mm jest zapowiedzią tego, że przestrzeni nie będzie brakowało.

Luksusowy S800 z jeszcze nieujawnionymi szczegółami wyposażenia wnętrza prawdopodobnie skorzysta z 3 ekranów w kabinie, którą wykonano z naturalnych materiałów. Maextro obiecuje, że jak przystało na chińską królewską limuzynę, każdy szczegół wnętrza szczegółowo dopracowano. Na razie w ostatnich dniach ujawniono jedynie pewne nowe szczegóły dotyczące wnętrza tylnego rzędu.  Nawiązuje ono do stylistyki Rolls-Royce’a, więc oczekuje się, że pod podłokietnikiem znajdzie się ogromny schowek, a za obszarem podłokietnika – lodówka samochodowa. Przód podłokietnika ma stanowić odpowiednio obszar sterowania funkcjami tylnego siedzenia.

Podczas premiery oficjalnie zaprezentowano 8 głównych Super funkcji nowego samochodu, takich jak:
– Cruise,
– Maneuverability,
– Awereness,
– Privacy,
– Communication,
– AI,
– Protection,
– Reliabity.

Luksusowy samochód będzie w przyszłości wykorzystywał inteligentną architekturę jazdy na poziomie L3, platformę Touling 2 Dragon. Nie ujawniono jeszcze informacji na temat układów napędowych sedana klasy D+. Chińskie media zakładają, że jest on całkowicie elektryczną limuzyną. Wiadomo jednak, ile kosztuje.

Nowy samochód to rzecz jasna propozycja dla klientów sięgających zwykle po luksusowe modele europejskich marek. Oprócz wspomnianego Rolls-Royce’a ma zamiar pozostawić w cieniu m.in. Maybacha klasy S i inne luksusowe sedany. Po otwarciu zamówień w przedsprzedaży pojazd jest dostępny w cenie przedsprzedażowej wynoszącej 1–1,5 miliona juanów (560 tys.-840 tys.zł). To po wpłaceniu kaucji w wysokości 20 000 juanów (ok.12 tys.zł).

Maextro S800, zrzut ekranu z filmu źródło: Weibo/ HIMA/Hongmeng Zhixing

źródło: Autohome, HIMA Auto, Weibo Hongmeng Zhixing

Przeczytaj również