BYD wzbogaca swój arsenał o nowego SUV-a. Rywal Tiguana debiutuje z bezkonkurencyjną ofertą

W drugim tygodniu lipca zapowiadaliśmy rychłą premierę nowego SUV-a chińskiego giganta BYD. Dziś producent zgodnie z umową oficjalnie wprowadził go na rynek w Chinach. Przyjemnym rozczarowaniem dla wielu będzie cena, która jest niższa od oczekiwanej.

SUV BYD Song L DM-i
Podaj dalej

Nowy SUV BYD Song L DM-i debiutuje w Chinach

Rynek SUV-ów w Chinach jest większy niż w Europie, ale BYD bardzo dobrze sobie na nim radzi. Wiele ze swoich modeli wysyła także za granicę, zapełniając lukę w hybrydowej ofercie popularnego segmentu.

W drugim tygodniu lipca zapowiadaliśmy oficjalną premierę nowego BYD Song L DM-i, który dziś debiutuje w pięciu wersjach do wyboru. Kompaktowy SUV wypełnia lukę w ofercie BYD pomiędzy Song Pro DM-i i Tang DM-i.

Największą atrakcją nowego samochodu jest to, że otrzymuje technologię DM 5.0, zapewniającą maksymalny zasięg do 1500 kilometrów. Dla klientów to bardzo kusząca propozycja na rodzinny wygodny i oszczędny model należący do rodziny Dynasty. Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, to długość, szerokość i wysokość BYD Song L DM-i wynoszą odpowiednio: 4780/1898/1670 mm. Rozstaw osi mierzy 2782 mm.

BYD oferuje swój najnowszy model w czterech kolorach nadwozia: cytrynowym szarym, lodowo-bursztynowym, francuskim szmaragdowym błękicie i jadeitowej bieli. Wygląd pojazdu jest zgodny ze stylem projektowania modeli rodziny Dynasty. Jest bardzo podobny do wcześniej wprowadzonej na rynek elektrycznej wersji modelu. Jedynie duża osłona chłodnicy w celu odprowadzania ciepła z silnika i otwory wentylacyjne po obu stronach stanowią różnicę.

Z tyłu SUV otrzymuje dużą chromowaną dekorację nad tylną szybą oraz w konstrukcji zderzaka. Czarna ramka powyżej tworzy efekt pojazdu terenowego. Światła z tyłu nie odbiegają od chińskiego stylu i mają charakter przelotowy.

BYD Song L DM-i
BYD Song L DM-i foto: Autohome

We wnętrzu 31 kombinacji oświetlenia otoczenia

Blisko dwa tygodnie temu jeszcze nie wiedzieliśmy nic na temat wnętrza nowego SUV-a BYD Song L DM-i. Mogliśmy się domyślać, że będzie podobnego do tego z modelu Qin L DM-i. Tak rzeczywiście się stało.

SUV otrzymuje układ wnętrza podobny do tego w Qin L DM-i, ale kierownica jest trójramienna, a układ centralnego sterowania ma kształt litery T. Kolor wnętrza idealnie dopasuje się do 31 wariantów oświetlenia kabiny.

Jeśli chodzi o technologie, to SUV otrzymuje 15,6-calowy ekran centralnego sterowania z wbudowanym systemem operacyjnym DiLink 100, wykorzystującym chip procesowy 6 nm o mocy obliczeniowej 136 tys. Ponadto dostępny jest wyświetlacz HUD, 10-głośnikowy system dźwięku przestrzennego Infinity, ładowanie bezprzewodowe 50 W, podgrzewanie kierownicy, funkcje wspomagania jazdy na poziomie DiPilot z łopatkami zmiany biegów i wiele innych funkcji.

BYD Song L DM-i wnętrze
BYD Song L DM-i wnętrze

Nowoczesny SUV z modnym napędem i w świetnej cenie

Pięciomiejscowy SUV w przednim rzędzie siedzeń dysponuje elektryczną regulację foteli, ogrzewaniem i wentylacją. W tylnym rzędzie znajdują się gniazda klimatyzacji i złącza ładowania. Kompaktowy SUV również pod względem ładowności dobrze sobie radzi. Bagażnik o pojemność 419 litrów, po złożeniu siedzeń oferuje 1400 litrów wolnej powierzchni.

Jeśli chodzi o mechanikę, to jak już wspomnieliśmy, hybrydowy SUV otrzymuje technologię hybrydową typu plug-in DM5.0. Składa się ona z silnika benzynowego poj. 1,5 l i silnika elektrycznego. Pierwszy ma moc maksymalną 74 kW, a drugi 160 kW. Przy tym maksymalna sprawność cieplna silnika sięga 46,06%.

Jeśli chodzi o akumulator, to SUV będzie dysponował pojemnościami: 12,9 kWh, 18,3 kWh i 26,6 kWh. To odpowiednio odpowiada zasięgom na napędzie elektrycznym: 75 km, 112 km i 160 km (w warunkach eksploatacji CLTC). W rezultacie całkowity zasięg przelotowy wynosi odpowiednio 1450 km i 1500 km, a zużycie paliwa wynosi odpowiednio 3,88 l/km, 3,90 l/100 km i 3,93 l/100 km (warunki eksploatacji NEDC). Ponadto BYD Song L DM-i obsługuje także funkcję zewnętrznego ładowania o mocy 6,6 kW, co stanowi jego dodatkowy atut.

Jeśli chodzi o ceny, to najtańszy BYD Song L DM-i z zasięgiem 75 km kosztuje 135 800 junaów, co stanowi niecałe 75 000 zł. Wersje z zasięgiem 115 km oscylują wokół kwot 145 800-155 800 juanów. Najbogatsza wersja z elektrycznym zasięgiem 160 km kosztuje 175 800 juanów, czyli niecałe 97 000 zł. To jest ten moment, kiedy zazdrościmy relacji jakości i ceny w Chinach.

BYD Song L DM-i będzie konkurentem zagranicznego Tiguana L Pro, ale także dla swojego brata Song PLUS DM-i. Nie zamierza go jednak uśmiercać swoją bezkonkurencyjną ofertą. Nie wiadomo, czy podobnie jak BYD Tang i Seal U nowy BYD Song L DM-i trafi do europejskeigo cennika.

BYD Song L DM-i widok z boku
BYD Song L DM-i widok z boku foto: BYD Auto China

Przeczytaj również