Nowy BYD Song Pro DM-i to hybrydowy mistrz oszczędności
Odświeżony SUV BYD Song Pro DM-i debiutuje dziś z pierwszym cennikiem w Chinach. Kompaktowy udany model chińskiego producenta teraz będzie jeszcze modniejszy i wydajniejszy. Samochód wyposażony w najnowszą technologię hybrydy typu plug-in DM5.0. To pozwoli na większe oszczędności względem zapotrzebowania na paliwo.
BYD Song Pro DM-i pod względem mechaniki łączy wolnossący silnik o pojemności 1,5 l o maksymalnej mocy 74 kilowatów (99 KM) oraz silnik elektryczny o maksymalnej mocy 120 kilowatów (160 KM). W związku z tym, że BYD oferuje dwie opcje baterii: pakiet 12,96 kWh i pakiet 18,31 kWh, to Song Pro DM-i przejedzie odpowiednio 75 km i 115 km bez paliwa.
Łączny zasięg SUV-a ma wynieść do 1400 km. Ponadto producent obiecuje zużycie od 4,85 do 4,9 litra na 100 km (w trybie rozładowanego akumulatora). Maksymalna moc ładowania wynosi 18 kW, a najkrótszy czas ładowania 30%-80% to tylko 34 minuty.
Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, to długość, szerokość i wysokość nowego Song Pro DM-i wynoszą odpowiednio 4735/1860/1710 mm, przy rozstawie osi 2712 mm. To dlatego nieznacznie się różni pod tym względem nowego BYD Hiace 05 DM-i.
Boki i tył nadwozia zasadniczo kontynuują konstrukcję obecnego modelu, z nieznacznymi zmianami. Na przykład zmodernizowano do nowego stylu nadwozia koła z pięcioramiennymi felgami, których krawędzie mają czarny wzór. Z tyłu SUV-a nadal widzimy przelotowego światła, ale zderzak ma prostszą konsktrukcję i znajdujemy tam logo BYD zamiast oryginalnego logo Build your Dream.
Ogólnie pod względem wizualnym nowy Song Pro DM-i przyjmuje ujednolicony styl przedniej części rodziny Dynasty. Reflektory po obu stronach są teraz bardziej smukłe i ciemne. Ponadto zoptymalizowano dolną kratkę, pojawiła się struktura plastra miodu i nadające pojazdowi agresywnego wyglądu boczne wloty powietrza. Co nowego pod względem wyposażenia i technologii?
Wnętrze Song Pro DM-i jest pełne innowacji
Jeśli chodzi o wnętrze nowego BYD Song Pro DM-i , to cała konsola środkowa powraca do uproszczonej konstrukcji. Wystrój wnętrza i pływający centralny ekran kontrolny jest na wzór tego z nowej generacji BYD Qin L. Widzimy kryształową elegancką przekładnię i szereg fizycznych przycisków wokół niej. Tylne siedzenia można podzielić w proporcji 4:6 i złożyć w jednej płaszczyźnie z bagażnikiem. Pojemność bagażnika wynosi aż 407 litrów ( do 1430 l po złożeniu).
Konfiguracja wyposażenia SUV-a obejmuje takie funkcje, jak:
– bezprzewodowe szybkie ładowanie telefonów komórkowych o mocy 50 W- w pierwszym rzędzie,
– inteligentny system interakcji głosowej,
– 31-kolorowe oświetlenie otoczenia,
– inteligentny system optymalizacji jakości powietrza PM2,5,
– 6 poduszek powietrznych w standardzie.
– inteligentny system wspomagania jazdy DiPilot na poziomie L2
– mobilne kluczyki samochodowe NFC obsługują Apple i Android, pojazd jest kompatybilny z ponad 600 urządzeniami.
Warto porozmawiać o cenach nowego Song Pro DM-i. W tej kwestii BYD zdaje się być pewnym swojej przewagi nad konkurencją. Oferuje swojego odnowionego SUV-a w przedziale od 112 800 do 142 800 juanów (od nieco ponad 61 000 zł do nieco ponad 77 000 zł). Ponadto jedna opcja wyposażenie zniknęła, bo w starej wersji w sprzedaży było 5 modeli. Wygląda na to, że BYD nie zamierza iść na wojnę cenową z rywalami.