Nowiutki kompakt BYD rzuci rękawicę Toyocie Yaris
BYD na najważniejszym rynku w branży motoryzacyjnej jest wiodącym producentem. Nie wszystko jednak czego dotknie, zmienia się w złoto. Kompaktowe hatchbacki to coś mocno w Chinach niedocenianego. Producent sprytnie wymyślił, że skoro Toyota Yaris jest bestsellerem, to taka propozycja z technologią hybrydową i o wysokich osiągach ma duży potencjał w Europie.
Nowość w postaci modelu BYD Dolphin G ma szansę stać się bardzo ważnym graczem na europejskich drogach. Oprócz modeli elektrycznych producent poszerzy nim gamę pojazdów PHEV. Zaprojektowany specjalnie dla Europy może pochwalić się mianem jednego z najlepszych zakupów w swoim segmencie. Będzie nie tylko technologicznie zaawansowany i świetnie wyposażony, ale jednocześnie zaproponuje przystępną cenę. To w efekcie uplasuje go znacznie powyżej niektórych europejskich, japońskich, koreańskich, a nawet chińskich rywali.
Już wersja elektryczna BYD Dolphin udowodniła że ma potencjał sprzedając się ogółem w ilości miliona egzemplarzy. Nowy Dolphin G PHEV będzie więc doskonałą opcją w segmencie B pojazdów.

Wydajny Dolphin G zaoferuje moc ponad 200 KM
Chiński gigant dostrzegł potencjał pojazdów o zelektryfikowanym napędzie. BYD Dolphin G w wersji hybrydowej typu plug-in będzie jednocześnie najmniejszym pojazdem PHEV. Mechaniczne zbliżony do modelu Atto 2 DM-i, który niedługo pojawi się w Polsce, będzie opcją dla elektrycznego przeboju, jakim jest Dolphin Surf
Zasięg elektryczny w duecie z silnikiem benzynowym jest przez wielu w Europie postrzegany jako lepsza opcja. Eliminuje strach przed utratą zasięgu. BYD Dolphin G PHEV o mocy 263 koni mechanicznych i z zasięgiem EV 90 km może postawić pod znakiem zapytania zakup Toyoty Yaris, Renault Clio i MG3. To dlatego, że mierzy około 4 metrów długości i około 1,5 metra wysokości.
Mechaniczne szczegóły są jeszcze owiane tajemnicą, ale biorąc za punkt odniesienia nadchodzące Atto 2 DM-i, to samochód wykorzysta 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra. Jednak ze względu na gabaryty otrzyma prawdodopodobnie akumulator o mniejszej pojemności.
Mechanika DM-i BYD pozwala uzyskać maksymalną wydajność. W zależności od warunków silnik cieplny albo pracuje jako generator, albo współpracuje bezpośrednio z silnikiem elektrycznym.

Samochody BYD będą Made in Europe
Chiński gigant jest jednym z tych, którzy zainwestowali w europejskie fabryki. Modele BYD na rynek Europy już wkrótce będą produkowane na Węgrzech. Pierwszym modelem BYD Made in Europe będzie Dolphin Surf oraz Atto 2. W następnej kolejności dołączy do nich Dolphin G.
Hybrydowy Atto 3 powinien pojawić się w 2027 roku. Obecnie Wielka Brytania oczekuje modeli marki premium BYD- Denza B5 z napędem 4×4 i Denza Z9 GT. SUV ze względu na swoje ekstremalne możliwości i równowagę między ceną, technologią i prezencją będzie trudnym rywalem dla Toyoty Land Cruiser. To przestronny, dobrze wyposażony elektryczny samochód 4×4, wyraźnie skierowany do użytkowników ceniących design i innowacyjność.
DENZA Z9 GT to chiński bestseller nazywany „chińskim Porsche Panamera” z nadwoziem sportowego GT. W Polsce projekt Z9 GT, który wyszedł spod ręki Wolfganga Eggera, rzuci wyzwanie nie tylko Porsche, ale też niemieckiemu trio BMW, Audi i Mercedes. Oba modele DENZA trafią do stale powiększającej się gamy pojazdów PHEV BYD.