Bugatti wycofuje wszystkie hipersamochody Pur Sport. Czegoś takiego nikt się nie spodziewał

Bugatti wycofuje wszystkie hipersamochody Pur Sport. Czegoś takiego nikt się nie spodziewał

bugatti pur sport akcja serwisowa

Podaj dalej

Zakup hipersamochodu od Bugatti to spory wydatek, a to dopiero początek kosztów. Chiron Pur Sport, z racji tego, że dysponuje mocą ponad 1000 koni mechanicznych, jest drogi również w utrzymaniu. Na czele drabiny wydatków stoi wymiana oleju i opon.

Słynny producent hipersamochodów to nie tania marka. Serwis jest w cenie kilku samochodów

Bugatti Chiron Pur Sport francuskiego producenta to obłędny samochód, którego osiągi budzą podziw podobnie jak cena i serwis. Jak mówił wielokrotnie znany miłośnik Bugatti Manny Khoshbin, koszt wymiany oleju w hipersamochodach producenta jest ogromny, a do tego dochodzi konieczność częstej wymiany felg i opon.

Za usługę wymiany oleju i płynu chłodzącego trzeba zapłacić ponad 100 tys. złotych. Konieczność wymiany felg i opon w Bugatti Pur Sport po 4 tys. km kosztuje właściciela odpowiednio 200 tys. i 180 tys. zł

Producent hipersamochodów wybrał do Chirona, opony Michelin Pilot Sport Cup 2R TR.

bugatti-wycofuje wszystkie hipersamochody pur sport

Bugatti wycofuje wszystkie egzemplarze Chirona Pur Sport- wada jest poważna

Francuski producent ograniczył ilość egzemplarzy Chirona Pur Sport do 60 egzemplarzy na całym świecie. Właśnie musiał wycofać je z rynku, ze względu na poważną wadę.

„Na jednym prototypie zaobserwowano pewne pęknięcia. Opony Pur Sport są specyficzne dla tej linii modelowej. Opona nie jest ani wadliwa, ani niezgodna. Trzeba sobie z tym poradzić”, wyjaśnia Bugatti.

Jak się okazuje, Bugatti zaobserwowało ten problem we wrześniu 2021 rok i natychmiast skontaktowało się z dostawcą. W grudniu zeszłego roku Michelin przekazał producentowi hipersamochodów, aby ograniczyło maksymalny przebieg opon i czas użytkowania, aby zapobiec pojawianiu się pęknięć, jakie znalazł w pierwszym prototypie.

W związku z tym każdy hipersamochód, jaki do tej pory trafił do właściciela, dostanie nowe tylne opony, z datą produkcji krótszą niż 2 lata. Po wymianie, właściciele Chirona Pur Sport muszą pilnować odpowiedniego serwisowania samochodu. Kolejna zmiana felg i ogumienia czeka ich za 1,5 roku lub po przejechaniu 3 tysięcy kilometrów.

Według dokumentów jakie otrzymało amerykańskie National Highway Traffic Safety Administration, Bugatti wstrzymało dostawy hipersamochodu we wrześniu 2021 r. Klienci otrzymają informacje telefonicznie lub mailowo, aby się umówić na spotkanie w serwisie.

Wiesz ile kosztuje wymiana oleju w Bugatti Veyron? Właściciel też był w szoku, więc zrobił to sam [WIDEO]

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News