BMW z mocnym składem na DTM 2024. O trofeum powalczą najwyższej klasy kierowcy

BMW ujawniło, kogo wystawi w tegorocznym sezonie wyścigowym DTM. Trzej kierowcy to najwyższej klasy specjaliści od zdobywania trofeów. Niemiecki producent wspiera w tym roku powiększony zespół Schubert Motorsport. Kto wystąpi w jego barwach?

BMW z mocnym składem na DTM 2024. O trofeum powalczą najwyższej klasy kierowcy
Podaj dalej

BMW Schubert Motorsport wystawia trójkę mistrzów DTM

Za kierownicą BMW zespołu Schubert Motorsport wspieranym przez fabrykę w sezonie DTM 2024 zobaczymy Rene Rasta, Sheldona van der Linde i Marco Wittmanna. To będzie jednocześnie jedyny zespół marki.

Decyzja o konsolidacji całego składu w jednym zespole ma według BMW „stworzyć optymalne warunki”, do walki o główne trofeum. Trudno polemizować skoro cały skład kierowców ma na swoim koncie łącznie sześć tytułów mistrzowskich DTM. Najwięcej ma ich na koncie Rene Rast (3).

„Nie możemy się doczekać rozpoczęcia sezonu z trzema tak wybitnymi kierowcami. Chcemy odnieść sukces jako zespół i, jeśli to możliwe, rywalizować o mistrzostwo z jak największą liczbą kierowców. Nie trzeba jednak dodawać, że potrzeba też odrobiny szczęścia, aby w końcówce być na czele. Będzie to wyzwanie, któremu chętnie stawimy czoła” – mówi Thorsten Schubert, szef zespołu w Schubert Motorsport.

Schubert Motorsport to jeden z czołowych zespołów GT3 w DTM. Zanim dołączył do serii wyścigowej, zdobył doświadczenie w wielu wyścigach. Od 2012 roku jest zespołem klientów BMW wspieranym fabrycznie i dlatego może korzystać ze wszystkich zalet ścisłej współpracy.

Rene Rast za kierownicą BMW w DTM 2024
Rene Rast za kierownicą BMW  M4 GT3 w DTM 2024 fot. Schubert Motorsport

Nowe BMW M4 GT3 jest kluczem do pełni szczęścia producenta

Nie jest tajemnicą, że Van der Linde i Rast byli już w zeszłym roku częścią załogi kierowców Schubert Motorsport. W tym roku dołączy do nich Marco Wittmann, który przeniósł się z nieistniejącego już zespołu Project 1. Do pełni szczęścia nie wystarczy jednak tylko zespół trzech gwiazd DTM.

Kluczem do sukcesu jest także nowe BMW M4 GT3. Jeśli chodzi o testy przed sezonem, Marco Wittmann wyrażał swoje niezadowolenie. Uważał, że nie miał tylu okazji do poprowadzenia M4 GT3, poza weekendami wyścigowymi, co Rast i van der Linde. BMW M4 GT3 jest w fazie dopracowywania. Dyrektor BMW Motorsport, Andreas Roos, nie chciał ujawniać, jakie zmiany wprowadzi pakiet Evo. Wiadomo, że obejmują głównie właściwości jezdne, ale zespół producenta pracuje także nad zarządzaniem oponami.

Torsten Schubert  (szef zespołu Schubert Motorsport)

Schubert Motorsport nie powtórzył w poprzednim sezonie sukcesu z 2022 roku

Marco Wittman po raz pierwszy w swojej 11-letniej karierze w DTM nie stanął na podium. Sezon 20233 zakończył na 13 miejscu w rankingu. Jednak Schubert Morotsport regularnie walczyło w czołówce zespołów. Zarówno Rast, jak i van der Linde plasowali się w pierwszej piątce mistrzostw, zdobywając po jednym zwycięstwie każdy. Do podium jednak sporo zabrakło. Rene Rast nie radzi sobie za kierownicą BMW tak dobrze, jak robił to w Audi. Ma jednak nadzieję, na lepsze wyniki w tym sezonie.

„Bardzo dobrze znam DTM i czuję się jak w domu w tej serii wyścigów. Dlatego nie mogę się doczekać, aby znów tam być w 2024 roku. Wiele się nauczyłem podczas mojego pierwszego roku pracy z BMW M4 GT3. Moje wyniki były już bardzo dobre w 2023 roku i zająłem piąte miejsce w mistrzostwach, mimo że musiałem opuścić weekend wyścigowy. Teraz chcę wykorzystać swoje sukcesy i na koniec sezonu zająć wyższą pozycję w klasyfikacji generalnej.”

Pierwszym zadaniem zespołu Schubert Motorsport będzie występ u siebie podczas otwarcia sezonu DTM. Serię wyścigów zapoczątkują zmagania na Motorsport Arena Oschersleben (26–28 kwietnia). Co ciekawe, siedziba zespołu zlokalizowana jest zaledwie kilkaset metrów od toru. Czytaj także: Timo Glock powraca do DTM. Były kierowca F1 rozmawia z zespołem McLarena

Przeczytaj również