Bilans za 2023 rok na największym rynku w Europie. Sąsiedzi Polaków postawili na chińskie MG

Nie jest tajemnicą, że w grudniu rynek samochodów w Niemczech zanotował spadek o 23% w stosunku do roku ubiegłego. W listopadzie najczęściej rejestrowane samochody elektryczne z Chin należą do marek: MG, Nio i BYD. Podsumowanie 2023 r. pozwala ujawnić króla najchętniej kupowanych modeli z Azji.

SUV MG rywal dacii
Podaj dalej

Niemcy mają swój numer jeden wśród chińskich pojazdów elektrycznych – to marka MG

Rynek motoryzacyjny Niemiec jest jednocześnie największym w Europie. Pod względem rejestracji w grudniu odnotował on spadek o 23%, ale w skali roku wygląda to nieco lepiej. W stosunku do 2022 r. w Niemczech zarejestrowano więcej pojazdów. Wzrost jednak wyniósł jedynie +7,3%.

Grudzień jednak nie dla wszystkich marek był mało obfitujący. Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, to odnotowały one lepsze wyniki niż z ubiegłym roku. W tym segmencie zarejestrowano o 11,4% więcej samochodów, a ich udział w niemieckim rynku wyniósł 18,4%.

Wzrost odnotowały przede wszystkim marki niemieckie, ale także te pochodzące z Azji mogą się pochwalić wynikami. O ile Nio odnotowało 22% spadek, to dostawy BYD wzrosły o 100%, a MG o 54%. To w porównaniu do 2022 r. W listopadzie zarejestrowano 39 samochodów od marki Nio, 701 od BYD i aż 2577 marki MG należącej dziś do giganta SAIC. Jak wygląda podium najczęściej rejestrowanych samochodów?

Według danych opublikowanych przez niemiecki Federalny Urząd ds. Motoryzacji (KBA), numerem jeden w grudniu jest brytyjsko-chińska marka MG ze wzrostem rejestracji na poziomie 54%. Ogółem w 2023 roku MG dostępne także w Polsce zarejestrowało w kraju naszych sąsiadów 21 232 pojazdy elektryczne. Drugie miejsce na największym europejskim rynku nie należy do BYD. Zajmuje je marka Smart, która zarejestrowała 17418 pojazdów. Tym samym odnotowała wzrost rejestracji o 32%.

BYD znalazł się dopiero na piątej pozycji z liczbą 4139 rejestracji pojazdów EV w Niemczech. Warto wiedzieć, że BYD odnotował wielki sukces sprzedażowy na świecie, przegrywając w 2023 r. z Teslą o włos. Marka MG może mieć zatem powód do dumy, że udało jej się prześcignąć mocnego rywala na ważnym europejskim rynku. Wygrała także z siostrzaną marką Volvo, Polestar, która zarejestrowała 6288 samochodów elektrycznych w Niemczech. Tym samym zajęła trzecie miejsce na podium. Jednak w porównaniu do 2022 r. cieszyła się mniejszym zainteresowaniem.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Ata Postek (@atapostek)

 

Blisko trzy miliony zarejestrowanych samochodów – nadwozie SUV numerem jeden

W 2023 r. w Niemczech zarejestrowano łącznie 2,84 mln samochodów, co oznacza wzrost o 7% w porównaniu z 2022 r. W tym 525 000 ubezpieczonych samochodów to pojazdy elektryczne zasilane akumulatorami (BEV). To stanowi wzrost o 11% w porównaniu z rokiem poprzednim i wystarczy, aby uzyskać 18% udziału w rynku. Hybrydy typu plug-in (PHEV) z rejestracją 175 000 samochodów odnotowały spadek o 50% w porównaniu do 2022 roku.

Największą popularnością wciąż cieszy się nadwozie typu SUV. To w bilansie rocznym największy segment z udziałem 30,1%, który odnotował wzrost o 10%. Następnie najchętniej kupowane są pojazdy klasy kompaktowej. Te także odnotowały wzrost rejestracji o 10%. Małe samochody, a także te terenowe i średniej klasy odnotowały wzrost rejestracji odpowiednio o 2,6%, 8,3% i 11,1%.

Jeśli chodzi o pojazdy spalinowe, to swój udział w rynku zwiększyły pojazdy benzynowe (+13,3%). Zarejestrowano 978 660 pojazdów. Samochody z silnikiem diesla też zwiększyły swój udział w rynku niemieckim. W porównaniu do roku 2022 odnotowano wzrost rejestracji o 3% (486 581 zarejestrowanych pojazdów).

źródło:kba.de

Przeczytaj również