Nowa seria pojazdów dla Chin i w Chinach bez czterech pierścieni?
Nie jest tajemnicą, że chiński rynek jest bardzo ważny dla koncernu Volkswagena i marki premium Audi. Informowaliśmy jakiś czas temu, że marka z Ingolstadt zawarła wieloletni sojusz z chińskim gigantem SAIC. Czy to jednak wystarczający powód, by nowe model Audi w Chinach i dla Chin nie otrzymały logo 4 rings?
Publikacji na ten temat jest coraz więcej. Wspominają na ten temat redakcje The Times i Reuters. Powołują się na osoby mające bezpośrednią wiedzę na temat planów Audi w Chinach. Konkretnie na temat tego, że nowa seria samochodów elektrycznych Audi dla Chin, nie będzie miała logo z czterema pierścieniami.
Szok i niedowierzanie. Jednak jak mówią plotki, które nie doczekały się oficjalnego potwierdzenia taka decyzja, jak powiedziała jedna z osób „wynika z rozważania wizerunku marki„. Ma także odzwierciedlać wykorzystanie architektury motoryzacyjnej opracowanej wspólnie z chińskim partnerem SAIC i coraz większy udział lokalnych dostawców i technologii.
Agencja Reuters nie zdołała się dowiedzieć, czy nowa seria, której wewnętrzna nazwa kodowa to „Purple”, będzie miała logo, czy też tylko nazwa Audi znajdzie się na pojazdach.
Pierwszy koncepcyjny pojazd nowej serii pojawi się późnią jesienią
Wspomniane dwie osoby na, które powołują się media, ujawniły także, że w listopadzie Audi zaprezentuje w Chinach pierwszy samochód koncepcyjny owej nowej serii. Mówi się również, że marka do 2030 roku będzie mieć w katalogu dziewięć nowych modeli.
Z wiadomych względów trudno jest uznawać owe źródła wiadomości za wiarygodne. Żadna z tych osób bowien nie chce podać swojej tożsamości w obawie przed konsekwencjami upubliczniania tajemnic producenta.
Audi także odmówiło komentarza na temat tego, o czym się głośno mówi. Powyższe informacje firma nazwała spekulacją. Chiński gigant SAIC powiedział Reutersowi, że nowe elektryczne modele marki w Chinach będą „prawdziwym Audi z autentycznym Audi DNA”.
Chińskie wsparcie technologiczne jest bardzo ważne dla Audi
Fakt, że marka premium i SAIC w maju poinformowały, że wspólnie opracują nową platformę dla pojazdów elektrycznych na rynek chiński, nie stanowi wystarczającego powodu, by na rzecz nowych partnerstw wyzbywać się swojej tożsamości. O takiej niewątpliwie stanowią cztery pierścienie w logo marki.
Zdobycie klientów na wymagających chińskim rynku nie jest łatwe. Partnerstwa ułatwiają europejskim markom opanowanie spadków sprzedaży. SAIC ma ogromne doświadczenie w budowie pojazdów elektrycznych, dlatego jego wsparcie w kwestii wymaganych technologii i gustów chińskich klientów jest bezcenne. Liczby mówią same za siebie, dlaczego jest to ważne partnerstwo.
Audi sprzedało w pierwszym półroczu w Chinach mniej niż 10 000 pojazdów elektrycznych. Dla porównania chińskie marki klasy premium Nio i Zeekr sprzedały się osiem razy więcej.
Wszystkie elektryczne marki z Ingolstadt sprzedawane w Chinach mają logo z czterema pierścieniami. Wśród nich są:
-Q4 e-tron wyprodukowane z partnerem joint venture FAW,
– SUV Q5 e-tron wyprodukowany z SAIC,
– Q6 e-tron wyprodukowany z FAW, który zostanie wprowadzony na rynek chiński w tym roku.
SUV Q6 e-tron to pierwszy samochód Audi zbudowany na zaawansowanej platformie elektrycznej klasy premium opracowanej przez VW, który będzie korzystał z systemu ADAS dostarczonego przez Huawei.