Audi zrezygnuje ze swojej tożsamości w Chinach? Coraz więcej plotek mówi o rezygnacji z kultowego logo

Nie jest tajemnicą, że cztery pierścienie są od lat znakiem rozpoznawczym niemieckiej marki premium Audi. Symbolizują one cztery firmy: Audi, DKW, Horch i Wanderer, które tworzyły Auto Union, zanim 100% udziałów kupił Volkswagen AG. Dziś plotki mówią o tym, że ważny dla marki symbol ma zniknąć z jej samochodów

Audi A6 Sportback e-tron performance
Podaj dalej

Nowa seria pojazdów dla Chin i w Chinach bez czterech pierścieni?

Nie jest tajemnicą, że chiński rynek jest bardzo ważny dla koncernu Volkswagena i marki premium Audi. Informowaliśmy jakiś czas temu, że marka z Ingolstadt zawarła wieloletni sojusz z chińskim gigantem SAIC. Czy to jednak wystarczający powód, by nowe model Audi w Chinach i dla Chin nie otrzymały logo 4 rings?

Publikacji na ten temat jest coraz więcej. Wspominają na ten temat redakcje The Times i Reuters. Powołują się na osoby mające bezpośrednią wiedzę na temat planów Audi w Chinach. Konkretnie na temat tego, że nowa seria samochodów elektrycznych Audi dla Chin, nie będzie miała logo z czterema pierścieniami.

Szok i niedowierzanie. Jednak jak mówią plotki, które nie doczekały się oficjalnego potwierdzenia taka decyzja, jak powiedziała jedna z osób „wynika z rozważania wizerunku marki„. Ma także odzwierciedlać wykorzystanie architektury motoryzacyjnej opracowanej wspólnie z chińskim partnerem SAIC i coraz większy udział lokalnych dostawców i technologii.

Agencja Reuters nie zdołała się dowiedzieć, czy nowa seria, której wewnętrzna nazwa kodowa to „Purple”, będzie miała logo, czy też tylko nazwa Audi znajdzie się na pojazdach.

Audi Q4 e-tron
Elektryczne Q4 e-tron Beijing, Chiny foto: Audi AG

Pierwszy koncepcyjny pojazd nowej serii pojawi się późnią jesienią

Wspomniane dwie osoby na, które powołują się media, ujawniły także, że w listopadzie Audi zaprezentuje w Chinach pierwszy samochód koncepcyjny owej nowej serii. Mówi się również, że marka do 2030 roku będzie mieć w katalogu dziewięć nowych modeli.

Z wiadomych względów trudno jest uznawać owe źródła wiadomości za wiarygodne. Żadna z tych osób bowien nie chce podać swojej tożsamości w obawie przed konsekwencjami upubliczniania tajemnic producenta.

Audi także odmówiło komentarza na temat tego, o czym się głośno mówi. Powyższe informacje firma nazwała spekulacją. Chiński gigant SAIC powiedział Reutersowi, że nowe elektryczne modele marki w Chinach będą „prawdziwym Audi z autentycznym Audi DNA”.

Audi A6 Sportback e-tron performance
Elektryczne A6 Sportback e-tron performance

Chińskie wsparcie technologiczne jest bardzo ważne dla Audi

Fakt, że marka premium i SAIC w maju poinformowały, że wspólnie opracują nową platformę dla pojazdów elektrycznych na rynek chiński, nie stanowi wystarczającego powodu, by na rzecz nowych partnerstw wyzbywać się swojej tożsamości. O takiej niewątpliwie stanowią cztery pierścienie w logo marki.

Zdobycie klientów na wymagających chińskim rynku nie jest łatwe. Partnerstwa ułatwiają europejskim markom opanowanie spadków sprzedaży. SAIC ma ogromne doświadczenie w budowie pojazdów elektrycznych, dlatego jego wsparcie w kwestii wymaganych technologii i gustów chińskich klientów jest bezcenne. Liczby mówią same za siebie, dlaczego jest to ważne partnerstwo.

Audi sprzedało w pierwszym półroczu w Chinach mniej niż 10 000 pojazdów elektrycznych. Dla porównania chińskie marki  klasy premium Nio i Zeekr sprzedały się osiem razy więcej.

Wszystkie elektryczne marki z Ingolstadt sprzedawane w Chinach mają logo z czterema pierścieniami. Wśród nich są:

-Q4 e-tron wyprodukowane z partnerem joint venture FAW,
– SUV Q5 e-tron wyprodukowany z SAIC,
– Q6 e-tron wyprodukowany z FAW, który zostanie wprowadzony na rynek chiński w tym roku.

SUV Q6 e-tron to pierwszy samochód Audi zbudowany na zaawansowanej platformie elektrycznej klasy premium opracowanej przez VW, który będzie korzystał z systemu ADAS dostarczonego przez Huawei.

Przeczytaj również