Audi ogranicza swoje portfolio w Chinach
Nie jest tajemnicą, że elektryczne coupe jest uznawane za najpiękniejszy elektryczny samochód. Fakt, że model jest samozwańczym królem elektromobilności marki z Ingolstadt i może przewieźć więcej, niż dwie osoby powinien stanowić duży atut.
Sportowy elektryk z mocą do 925 KM wydaje się mieć wszystko, o czym marzą klienci premium. Jest spektakularny design, świetne materiały i technologie, ale pomimo tego Audi zdecydowało się ograniczyć swoje portfolio w Chinach. W rezultacie zmodernizowane Audi e-tron GT o większym zasięgu i z lepszą prędkością ładowania, które niedawno firma zaprezentowała, już nie trafi do chińskich klientów.
Flagowy model w przyszłości zastąpią SUV-y
Według informacji, jakie uzyskało Automobilwoche, producent potwierdził fakt wycofania modelu w Chinach. Ponadto zdecydował się skoncentrować na nowych SUV-ach.
„Audi kieruje się zasadą „W Chinach dla Chin”. Oznacza to, że koncentrujemy się na pojazdach produkowanych lokalnie, specjalnie dostosowanych do potrzeb chińskich klientów”– stwierdza Audi cytowane przez Automobilwoche.
Powód takiej decyzji jest czysto ekonomiczny. Klienci w Chinach pomimo niezaprzeczalnych atutów elektrycznego sportowego coupe i obniżonej cenie wolą kupić Porsche Taycan. To pomimo tego, że oparty jest na tej samej platformie J1 Grupy Volkswagen, co Audi e-tron GT i jego topowa wersja. Chińscy klienci stawiają na użyteczność, a tego widocznie brakuje elektrycznemu coupe. Nie pomogła nawet korzystna oferta cenowa.
Od końca 2022 roku Audi oferuje w Chinach topowe RS e-tron GT za równowartość 805 000 złotych. Blisko rok temu na tamtejszy rynek trafił tańszy e-Tron GT za równowartość 541 000 złotych.
Teraz Audi zamierza się skoncentrować na nowych SUV-ach w ofercie: Q6 e-tron w różnych wariantach mocy. Ponadto szykuje się do wprowadzenia na rynek A6 e-tron. Oba modele wyjadą z fabryki Changchun w Chinach specjalnie dla lokalnych klientów.
Według instytutu analitycznego Dataforce oraz na podstawie danych chińskiej firmy konsultingowej JPW Asia, Audi od końca 2022 roku sprzedało w Chinach zaledwie 188 modeli e-tron GT. Na rynku globalnym elektryczne Porsche także wypada lepiej. W 2023 roku Audi dostarczyło 11 203 pojazdów e-tron GT. W tym samym okresie Porsche sprzedało 40 629 egzemplarzy Taycana.
Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.