Audi pokazało światu spalinowe A6 sedan. Klasa biznes, na jaką warto było czekać

Długo przyszło nam czekać na kolejną generację Audi A6. Odchodzące do historii A6 C8 debiutowało wiosną 2018 r. Dziś doczekaliśmy się prezentacji limuzyny z kodem fabrycznym C9. Warto było czekać.

Audi A6 Limousine
Podaj dalej

Nowe Audi A6 Limousine będzie miało wiele do powiedzenia

Szósta generacja modelu Audi A6 jest już w komplecie. Po premierze modelu w nadwoziu Avant dziś w ofercie producenta z Ingolstadt zadebiutowało A6 Limousine. Nowoczesna limuzyna, która trafi do salonów w tym roku, wyróżnia się wyjątkową estetyką, zaawansowanymi technologiami i wydajnością.

Długo przyszło nam czekać na tę premierę, ale jeśli spojrzymy na specyfikację i nadwozie A6 Limousine, to warto było. Audi nie marnowało czasu i oprócz zjawiskowej linii nadwozia proponuje swoim klientom model godny biznes klasy, ze współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,23 Cx. Dlatego jest to oferta prezentująca najlepszy stosunek jakości do ceny, jeśli chodzi o seryjny model z silnikiem spalinowym w historii producenta.

Nowe A6 Limousine wyznacza nowe standardy technologiczne, pozostawiając pod tym względem ustępujący model daleko w tyle. Nawet pod względem akustyki wewnątrz zostaje ulepszone o 30 procent. Ponadto zachowując doskonałe proporcje, oferuje większą przestrzeń i wygląd reflektorów i tylnych świateł całkowicie oparty na cyfryzacji. Tym samym właściciele nowego A6 Limousine mają możliwość dostosowania wyglądu swojego samochodu do własnych preferencji. Wisienką na torcie są nowe wydajne silniki: benzynowy i wysokoprężny.

Audi A6 Sedan
Audi A6 Sedan, Firmament blue metallic, fot. materiały producenta

Elegancki i nowoczesny sedan jest zwrotny i nie rezygnuje z wydajności

Oprócz świetnej aerodynamiki nowe Audi A6 Limousine ma inne atuty. To nowoczesne układy napędowe z technologią mild hybrid MHEV plus. To one odegrają kluczową rolę w wyjątkowych wrażeniach z jazdy. Oprócz czterocylindrowego silnika 2.0 TDI o mocy 204 KM korzysta z niej także sześciocylindrowy silnik 3.0 TFSI o mocy 367 KM. Mocny wariant benzynowy jest dostępny z napędem quattro ultra, a wariant z silnikiem TDI jest do wyboru z napędem na przód i quattro ultra. Standardowo Audi A6 jest w ofercie z silnikiem benzynowym o poj. 2 l i mocy 204 KM, bez hybrydyzacji. Ten wariant zadowala się konsumpcją na poziomie 6,9-7,8 l/100 km.

W efekcie warianty z technologią MHEV plus stają się lepszą opcją ze względu na osiągi i zapotrzebowanie na paliwo. W wariancie MHEV plus z silnikiem wysokoprężnym oscyluje ono wg producenta w granicach 4,8 -5,6 l/100 km, a w benzynowym odpowiednio 6,7- 7,8 l/100 km.

Zastosowanie technologi MHEV plus oprócz etykiety eko poprawia osiągi, pozwalając A6 3.0 TFSI przyspieszać do setki w czasie 4,7 sekundy. Alternatywny diesel robi to w zależności od rodzaju napędu w czasie 7,8 (6,9) sekundy.

Dodatkowo ze względu na fakt, że model wykorzystuje nową platformę spalania PPC, to aktywny układ kierowniczy kół tylnych, umożliwia skręt nawet o 5 stopni w tym samym kierunku co koła przednie lub w kierunku przeciwnym. W efekcie nowe Audi A6 Limousine jest bardziej zwrotne i zwinne.

wnetrze Exclusive A6 sedan 2026
Oferta Audi Exclusive pozwala na indywidualny projekt wnętrza nowego A6, fot. materiały producenta

Kierunek digitalizacja to hasło przewodnie projektu wnętrza nowego sedana Audi

W A6 Limousine zastosowano duży ekran o przekątnej 11,9 cala za wielofunkcyjną kierownicą i 14,5-calowy ekran na konsoli środkowej. Ten drugi pełni funkcję platformy multimedialnej. Trzeci ekran pasażera o przekątnej 10,9 cala jest opcją, wymagającą dopłaty.

Wyposażenie nowego modelu w rodzinie A6 uwzględnia wszystkie technologiczne gadżety. Na przykład:
– konfigurowalny wyświetlacz przezierny
– system dźwiękowy 3D Bang & Olufsen Premium,
– mechanizm różnicowy quattro sport,
– adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne,
– czterostrefowa automatyczna klimatyzacja z jonizatorem i czujnikiem drobnego pyłu.

Standardem są liczne nowoczesne systemy wspomagające kierowcę. Pakiet wspomagania jazdy i parkowania nie wymagają żadnej dopłaty. To znaczy, że A6 sedan wyjeżdża z fabryki wyposażone m.in. w adaptacyjny tempomat, kamerę cofania i asystenta parkowania plus. Inne standardowe funkcje obejmują:
-asystenta parkowania plus z wyświetlaczem odległości,
-ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu,
– asystentów: ruchu poprzecznego, skrętu, skrętu przedniego i hamowania awaryjnego.

Klienci mogą również skonfigurować dodatkowe opcjonalne pakiety wspomagające kierowcę. Wielką niewiadomą pozostaje jeszcze cena tego modelu na polski rynek. Na razie niemiecka marka potwierdziła, że produkcja w fabryce w Neckarsulm już wkrótce ruszy. Nowe A6 Limousine będzie tam kosztować od 55 500 euro. Ponadto mówi się, że cena wariantu z silnikiem wysokoprężnym z technologią MHEV wynosie 63 900 euro. Zamówienia na ten elegancki wydajny model będzie można prawdopodobnie składać w przyszłym miesiącu. Pierwsze egzemplarze A6 Limousine powinniśmy zobaczyć w salonach dealerów w lipcu. Będzie tak samo prestiżową opcją, jak topowe Audi A8. Dawno nie widzieliśmy czegoś tak eleganckiego w portfolio marki z Ingolstadt.

Audi A6 Sedan
Audi A6 Sedan, Firmament blue metallic
Audi A6 Sedan
Bagażnik oferuje A6 Limousine oferuje 492 litry pojemności

Przeczytaj również