Nowe hybrydowe Audi może być wydajne nie rezygnując z mocy 362 KM
Kilka tygodni po debiucie nowego Audi A6 producent przedstawił światu nowy wydajny wariant mechaniczny- A6 e-hybrid quattro. Jak nazwa wskazuje, marka z Ingolstadt wyposażyła model w technologię hybrydową dostępną dla obu wersji nadwozia. Taka konfiguracja pozwala pokonywać dystans do 106 km bez grama paliwa, dysponując mocą 290 lub 362 KM. Taka specyfikacja daje modelowi przewagę w stosunku do konkurencyjnego BMW 530e, które z technologią PHEV może przejechać bez paliwa do 102 km.
Następca odchodzącego na emeryturę A6 w nowej, wydajnej konfiguracji korzysta z akumulatora o pojemności 25,9 kWh. To o 45% większej niż u poprzednika. Maksymalna moc ładowania prądem zmiennym wynosi 11 kW. Producent twierdzi, że wystarczy 2,5-godziny ładowania, by uzupełnić energię od zera do 100 procent.
W tej kwestii A6 e-hybrid quattro przegrywa z Mercedesem Klasy E, który ma możliwość szybkiego ładowania (55 kW). Nie stanowi to wielkiej wady, jeśli wziąć pod uwagę, że większość klientów marki premium ładuje samochody w domach. Wiemy już wiele na temat wstępnych zalet i możliwości hybrydowego A6. Czy spektakularna przemiana modelu pozwoli mu dzierżyć zwycięską kartę także, jeśli chodzi o ceny?

Najtańsze A6 e-hybrid quattro 2026 zaczyna się od 309 900 zł
W swoim nowym hybrydowym modelu Audi poprawiło wszystko. Z nowym eleganckim wyglądem stanowi najlepszą opcję dla tych, którzy chcą oszczędzać, nie rezygnując ze sportowych osiągów i ekologicznego charakteru pojazdu. Oferta na polski rynek jest już gotowa i poznaliśmy cennik wszystkich poziomów wyposażenia nowego 22,7 − 21,1 kWh/100 km.
Za nowe Audi A6 e-hybrid o mocy 299 KM trzeba zapłacić 309 900 zł (sedan). Dla porównania najtańsze BMW 530e PHEV zaczyna się w cenniku od 307 500 zł i dysponuje tą samą mocą, ale wersja z napędem na wszystkie koła xDrive kosztuje 322 500 zł. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to hybrydowe A6 według danych producenta potrzebuje średnio od 2,1-2,8 l/100 km. Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym to 15- 16,1 kWh/100 km. BMW chwali się średnim zapotrzebowaniem na paliwo od 0,7 − 0,9 l/100 km i zużyciem energii na poziomie 21,1- 22,7 kWh/100 km. Jak wspomnieliśmy, rywal A6 oferuje także mniejszy zasięg na napędzie elektrycznym.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to Audi A6 e-hybrid advanced korzysta z wielu systemów wspomagania jazdy. W tym np. z asystenta parkowania plus, Audi parking system plus i kamery cofania. Nie dopłacamy także za:
– schowek na telefon z funkcją indukcyjnego ładowania,
– kluczyk cyfrowy oraz kluczyk komfortowy, z safe lock,
– 3-strefową automatyczną komfortową klimatyzację,
– Audi virtual cockpit plus oraz nawigację MMI experience plus,
– tylną oś skrętną,
– 18″ calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich,
– reflektory przednie LED i światła tylne LED plus,
– ogrzewanie przednich siedzeń,
– lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i ogrzewane.
Wersja o większej mocy dodaje więcej do komfortu. Na przykład sportową kierownicę wielofunkcyjną, spłaszczona u dołu obszyta skórą, możliwość regulacji podparcia odcinka lędźwiowego w fotelach z przodu, czy 4-strefową klimatyzację.

Podsumowanie
Bardziej rodzinne A6 e-hybrid quattro Avant wymaga posiadania 322 400 zł. Cena ta wzrośnie o ponad 50 000 zł, jeśli zdecydujemy się na mocniejszy wariant o mocy 367 KM. Nie jest tajemnicą, że marka premium ma jeszcze w zanadrzu szereg dodatkowych pakietów. Każdy z nich wymaga wyłożenia 5-cyfrowej kwoty.
Audi nadrabiając zaległości względem rywali, ma szansę podbić sprzedaż. Nowe A6 e-hybrid quattro pozostając cenowo blisko konkurencji może skusić wielu swoją wydajnością i technologiami. Pozostaje kwestia, czy tańsze nowe Audi A5 e-hybrid nie wygra z droższym bestsellerem marki z Ingolstadt.