Audi kompletuje obsadę kierowców w zespole Formuły 1. Valtteri Bottas ma powód do zmartwienia?

Nie jest tajemnicą, że przygotowania do wejścia Audi do świata Formuły 1 wchodzą w nowy etap. Marka po zmianach personalnych mianowała szefem projektu Mattia Binotto. Były szef zespołu Ferrari przygotowuje się do podjęcia ważnej decyzji w sprawie ostatecznego kierowcy Kick Saubera na sezon 2025.

Audi F1 showcar
Podaj dalej

Valtteri Bottas martwi się o swoją przyszłość w zespole Formuły 1

W związku z tym, że Valtteri Bottas nie przedłużył jeszcze kontraktu z Kick Sauber, mówi się, że Niemcy zaczynają się rozglądać w poszukiwaniu alternatywnego kierowcy na ostatnie wolne miejsce w zespole na sezon 2025.

Były szef Ferrari, Binotto pełniący obecnie rolę dyrektora operacyjnego i dyrektora technicznego spotkał się ostatnio w Austin z synem Michaela Schumachera Mickiem. Podczas tego spotkania Binotto powiedział Mickowi Schumacherowi, iż decyzje w sprawie ostatecznego wyboru kierowcy jeszcze nie zapadły.

Gdyby się okazało, że Niemcy wybiorą młodość i nie zdecydują się postawić na doświadczenie, Bottas stoi w obliczu niepewnej przyszłości. Niemniej jednak uważa, że zasługuje na miejsce w zespole obok Nico Hulkenberga.

„Oczywiście wiem, że sytuacja jest dla mnie ryzykowna, ponieważ zostało tylko jedno miejsce” – powiedział Bottas w Austin. „Uwielbiam Formułę 1 i chcę tu zostać. Staram się być pozytywnie nastawiony. Ponieważ wierzę, że moje miejsce jest w kokpicie Audi!”

Showcar Audi F1
Samochód pokazowy w malowaniu startowym Audi F1 fot. Audi Media Center

Mick Schumacher godnym pretendentem do objęcia wolnego fotela w zespole Audi

Młody 25-letni Niemiec pracował jako kierowca rezerwowy dla Mercedesa i McLarena. Ścigał się dla Haasa w sezonach 2021 i 2022 r.
Jak wielu kierowców zaczynał karierę w kartingu, by w 2015 roku awansować do niemieckiej Formuły 4 ADAC. Po tym, jak wygrał Mistrzostwa Europy FIA F3, w 2019 roku przeszedł do Formuły 2, gdzie zdobył mistrzowski tytuł w 2020 roku z Prema Racing. W kwietniu 2019 roku Mick Schumacher był kierowcą testowym dwóch zespołów Formuły 1. Wyrósł zatem na godnego pretendenta do fotela kierowcy Kick Saubera na sezon 2025.

Włoch, który w sierpniu objął stanowisko dyrektora operacyjnego i dyrektora technicznego Audi, dobrze zna Schumachera z czasów, gdy wspólnie pracowali w Ferrari. Jednak jak podkreśla, jego decyzja nie może być podyktowana emocjami.

„Myślę, że dogadujemy się bardzo dobrze. Musi to być decyzja umysłu, a nie emocjonalna”- mówi cytowany przez Planet F1.

W wywiadzie dla Sky Italia Mattia Binotto był oszczędny w słowach. Stwierdził, iż poinformował syna Michaela Schumachera, że jeszcze nic nie zostało postanowione w sprawie drugiego kierowcy w zespole. Później potwierdził, że Mick Schumacher jest na jego krótkiej liście kierowców.

Jeżeli młodość wygra nad doświadczeniem, fińska gwiazda będzie musiała szukać pracy. Bottas świadomy tego, że przyszłość pozostaje niepewna, nie ukrywa, że zależy mu na jak najszybszym podjęciu decyzji.

„Miesiąc temu mówiono, że decyzja zostanie podjęta tak szybko, jak to możliwe. Teraz muszę wyznaczyć termin dla zespołu.Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami – a jeśli będę musiał szukać innej pracy, nie będzie już wiele wolnych miejsc- mówił Valtteri Bottas w Austin cytowany przez Mirror.

Audi ma zamiar sfinalizować 100-procentowe przejęcie operacji Saubera do 2026 r.

Przeczytaj również