Numer dwa na podium marek Grupy Volkswagen nie należy już do Audi
Rok 2024 jest trudny dla niemieckiego giganta. Chociaż ogólnie Grupa Volkswagen radzi sobie dobrze, to jeśli chodzi o poszczególne marki tj. Audi, czy marka podstawowa widać spore zmiany. Pierwsza właśnie straciła drugą pozycję wśród grupy marek koncernu, a druga stoi w obliczu wielkiego kryzysu finansowego i zmierzy się z kolejną falą strajków, jaka ruszy w przyszłym tygodniu.
W Niemczech jak informuje Automobilwoche, Grupa Volkswagen ma udział w rynku na poziomie 40,5 proc., w pozostałej części Europy – 22,2 proc. Jeśli chodzi o poszczególne marki, różnice są duże. Największym przegranym notującym największe spadki jest Audi. Marka premium z Ingolstadt notuje poza granicami Niemiec wynik o 4,6 procent niższy niż rok wcześniej. Na krajowym rynku po 10 miesiącach 2024 roku następuje spadek o blisko 18 proc. Największe spadki wolumenów wykazują modele A6 i elektryczne rodzinne Q4.
Wewnętrzny udział Audi w segmencie pojazdów elektrycznych w Niemczech wynosi dobre 11 proc. Ponadto odsetek rejestracji komercyjnych jest zdecydowanie najwyższy w grupie i wynosi 82 procent. Powodem do radości są wyniki dwóch innych marek w Grupie Volkswagen. Jedna z nich przejmuje drugie miejsce na podium Grupy VW i na nowo historię swojego sukcesu.
Skoda odnosi wielki sukces i staje się marką numer dwa koncernu w Niemczech
Czesi przejęli pozycję Audi w Grupie VW. W Niemczech nowe rejestracje wzrosły o prawie 25 proc. w porównaniu do pierwszych dziesięciu miesięcy ubiegłego roku. Jeśli chodzi o całą Europę, Skoda odnotowała wzrost na poziomie 7,6 proc.
Wśród zwycięzców jest także Seat (w tym Cupra). W Niemczech marka osiągnęła wzrost na poziomie 18,5 proc. Ponadto w pozostałych krajach europejskich wzrost rejestracji wyniósł blisko 8 proc.
W czasie kiedy Skoda pisze historię swojego sukcesu, obraz podstawowej marki VW wypada słabiej. W Niemczech w tym roku odnotowano wzrost o 5,2 procent. Dla porównania w pozostałej części Europy VW odnotował spadek o 1,8 procent. W całej Europie marka Volkswagen stanowi 40 proc. wszystkich rejestracji.
Dobrą wiadomością dla koncernu jest też fakt, że za 3 proc. wzrostu rejestracji wśród klientów instytucjonalnych odpowiada Porsche. Ponadto oczekuje się poprawy wyników w stosunku do roku ubiegłego na obu subrynkach. W rezultacie Grupa Volkswagen nie radzi sobie źle. Przy ogólnoeuropejskim wzroście wynoszącym 2,3 proc. wypada lepiej niż wielu konkurentów, ale w porównaniu z 2019 rokiem nowych rejestracji jest znacznie mniej. Według danych z rynku koncernowi brakuje ponad 425 000 nowych rejestracji.