Hamilton walczył z Sainzem
Niemal cała stawka rozpoczęła rywalizację na pośredniej mieszance opon. Na inny wybór zdecydowali się kierowcy startujący z tyłu. Kevin Magnussen i Valtteri Bottas z Alfa Romeo F1 Team ORLEN postawili na twardą mieszankę, Pierre Gasly rozpoczął walkę na miękkich oponach.
Po starcie na czele utrzymał się Max Verstappen, który miał za sobą Sergio Pereza i Charlesa Leclerca. Na czwarte miejsce awansował Lewis Hamilton, ale w walce z Carlosem Sainzem wyjechał poza tor i jego Mercedes został mocno podbity na krawężniku. Chwilę później Brytyjczyk oddał pozycję zyskaną poza torem. Drugą piątkę otwierał Lando Norris. Z dwójki kierowców Alfa Romeo F1 Team ORLEN lepszy był Guanyu Zhou, który znajdował się na piętnastej pozycji. Valtteri Bottas zamykał stawkę.
Na piątym okrążeniu Lewis Hamilton powrócił na czwarte miejsce. Tym razem wyprzedził Carlosa Sainza w prawidłowej walce. W tym samym czasie na szóste miejsce awansował George Russell i nie dawał spokoju Hiszpanowi. Na ósmym okrążeniu jednak Sainz zrewanżował się starszemu Brytyjczykowi. George Russell usłyszał od inżyniera wyścigowego, że może walczyć ze starszym kolegą i wyprzedził go na dziewiątym okrążeniu.
Po dziewięciu okrążeniach Max Verstappen miał już trzy sekundy przewagi nad Sergio Perezem. Tyle samo do Meksykanina tracił Charles Leclerc, który dysponował takim samym zapasem nad zespołowym kolegą George Russell tracił do bezpośredniego rywala piętnaście sekund. Guanyu Zhou jadący szybszą Alfą Romeo był czternasty. Valtteri Bottas wyprzedził Nicholasa Latifiego i był dziewiętnasty.
Czas na pit stopy
Serię pit stopów już po dwunastym okrążeniu rozpoczął Alex Albon. Taj zamienił pośrednie opony na twarde. Okrążenie później mechaników odwiedził Lance Stroll. Z pierwszej dziesiątki jako pierwszy na zmianę opon zjechał Esteban Ocon. Pierre Gasly również zmienił miękkie ogumienie.
Sergio Perez odwiedził mechaników na koniec piętnastego okrążenia. Meksykanin założył twarde ogumienie i po powrocie na tor musiał walczyć z Sebastianem Vettelem. Pit Stop George’a Russella trwał ponad pięć sekund. Z czołówki na zmianę zdecydował się również Lando Norris, który niemal wjechał w auto Brytyjczyka, gdy ten pospiesznie został wysłany od swoich mechaników. Kierowca Mercedesa otrzymał pięć sekund kary. Ogumienie zmienił także Guanyu Zhou.
Na koniec siedemnastego okrążenia Ferrari zadbało o świeże ogumienie dla Carlosa Sainza. Chwilę później na zmianę zdecydował się Lewis Hamilton.
Max Verstappen, który przewodzi stawce zmienił ogumienie na koniec dwudziestego okrążenia. na fotel lidera wskoczył Charles Leclerc. Mistrz świata powrócił na tor na drugiej pozycji. Okrążenie później do mechaników zjechał Charles Leclerc.
Po komplecie zmian w czołówce na czele znajdował się Max Verstappen, który miał dwie sekundy zapasu nad Sergio Perezem. Trzeci Charles Leclerc tracił do bezpośredniego rywala w walce o wicemistrzostwo pięć sekund. Tuż za nim był Carlos Sainz. Valtteri Bottas, który jeszcze nie zmieniał opon był jedenasty. Drugi kierowca Alfa Romeo F1 Team ORLEN: Guanyu Zhou był szesnasty.
Procesja do kolejnych pit stopów
Fernando Alonso ostatni wyścig w barwach Alpine zakończył w połowie rywalizacji. Hiszpan zjechał do garażu po awarii auta. Na czele Max Verstappen miał dwie sekundy zapasu nad Sergio Perezem. Trzy sekundy za Meksykaninem był Charles Leclerc. W podobnych interwałach jechali Carlos Sainz, George Russell i Lewis Hamilton. Guanyu Zhou wskoczył na dwunaste miejsce, a Valtteri Bottas z Alfa Romeo F1 Team ORLEN był piętnasty. Po zmianie opon Fin spadł na osiemnastą pozycję.
Na koniec 33 okrążenia Sergio Perez rozpoczął drugą turę pit stopów. Do Meksykanina niebezpiecznie szybko zbliżał się Charles Leclerc. Kierowca Red Bulla wrócił do rywalizacji na szóstym miejscu i miał przed sobą czysty tor. Ferrari postanowiło zmienić strategię Charlesa Leclerca i zostawić go na torze do końca wyścigu.
Na 39 okrążeniu doszło do kontaktu miedzy Mickiem Schumacherem i Nicholasem Latifim. Oba auta uderzyły w bandę, ale uszkodzenia nie były na tyle duże, by uniemożliwiały jazdę. Na chwilę wywieszono żółte flagi. Do mechaników zdecydowali się zjechać George Russell i Carlos Sainz. Brytyjczyk wrócił na tor tuż za Lancem Strollem, a Hiszpan za Lando Norrisem.
Piętnaście okrążeń przed metą Max Verstappen miał siedem sekund zapasu nad Charlesem Leclerc’iem i piętnaście nad Lewisem Hamiltonem. Sergio Perez tracił do podium trzy sekundy. Guanyu Zhou z Alfa Romeo F1 Team ORLEN był dziesiąty. Valtteri Bottas sklasyfikowany był na siedemnastym miejscu.
Finisz sezonu
Sergio Perez na 45 okrążeniu wyprzedził Lewisa Hamiltona, ale chwilę później zrewanżował się Meksykaninowi. Dwójka znajdowała się dziesięć sekund za Charlesem Leclerc’iem. Okrążenie później kierowca Red Bulla powtórzył manewer i nie dał się skontrować. Perez rozpoczął pogoń za kierowcą Ferrari w walce o wicemistrzostwo świata.
Ostatecznie triumf w wyścigu pewnie dowiózł Max Verstappen. Drugie miejsce dało Charlesowi Leclercowi wicemistrzostwo świata. Sergio Perez dogonił, ale nie wyprzedził rywala. Meksykanin musi pocieszyć się najniższym stopniem podium w Abu Zabi i sezonie.
Za czołową trójką znaleźli Carlos Sainz, George Russell, Lando Norris i Esteban Ocon. Punkty wywalczyli także Lance Stroll, Daniel Ricciardo i Sebastian Vettel. Dla Niemca był to ostatni wyścig w karierze.
Alfa Romeo F1 Team ORLEN zdołała obronić szóste miejsce w stawce ekip, mimo braku zdobyczy punktowej w Abu Zabi. Guanyu Zhou był dwunasty, a Valtteri Bottas piętnasty.