Toyota coś ukrywa? Powstanie nowy Yaris?

Toyota, która w swojej ofercie rajdowej ma Yarisa w wersji Rally1 nadal oficjalnie nie potwierdziła budowy auta klasy Rally2. Wszystko wskazuje jednak na to, że czeka nas kolejny model japońskiej marki.

Toyota coś ukrywa? Powstanie nowy Yaris?
Podaj dalej

Pokonać Skodę

Skoda nadal dominuje w rajdowej drugiej lidze od kiedy na odcinkach pojawiła się Fabia R5. Wkrótce marka ma zaprezentować kolejną ewolucję, która z pewnością kolejny raz będzie walczyć na czele wszystkich rajdów.

Walka może okazać się jednak zdecydowanie trudniejsza. Toyota od prawie dwóch lat bada możliwość stworzenia auta w klasie Rally2. Według plotek do których dotarły niemieckie media, wszystko jest już niemal przesądzone i wkrótce na trasach zobaczymy GR Yarisa Rally2. Testy mają rozpocząć się latem.

Sezon właśnie się rozpoczął i koncentrujemy się na hybrydowym samochodzie Rally1. Mogę tylko powiedzieć, że zaoferujemy klientowi model sportowy. GR Yaris posłuży jako baza – mówił tajemniczo Yuchiro Haruna, szef projektów Toyoty.

FIA działa dla Toyoty

FIA jakiś czas temu utorowała drogę Toyocie, by mogła stworzyć z Yarisa rajdówkę klasy Rally2. W regulaminie technicznym zniesiono minimalną liczbę cylindrów, która wynosiła cztery.

Toyota zbiera już jednak rajdowe doświadczenia. W Australii kibice mogą oglądać Yarisa w klasie AP4, która jest zbliżona do przepisów kategorii Rally2. Podobnie jak silnik w najmocniejszym z Yarisów rywalizującym o mistrzostwo świata jednostka jest trzycylindrowa i pochodzi z fabryki w Kolonii.

Toyota romansowała z R5 i S2000

Toyota próbowała już swoich sił w innych kategoriach niż te najważniejsze w rajdach. W 2016 roku na odcinkach zadebiutowała Toyota Etios R5, którą fani mogli podziwiać w Paragwaju. Ostatni raz model ten był oglądany w zeszłym roku.

Victor Cartier w zeszłym roku własnymi siłami stworzył Yarisa Rally2, który był wyposażony w specjalny kit. Francuz walczył na trasach mistrzostw Europy i jego konstrukcję mogliśmy podziwiać również podczas Rajdu Polski. Finalnie wywalczył piąte miejsce w stawce ERC2.

Warto wspomnieć też o samochodach klasy S2000, które były ojcami współczesnej klasy Rally2. Homologację w tej klasie otrzymała Toyota Corolla, Yaris i Auris. Za budowę aut odpowiedzialny był głównie południowoafrykański oddział marki. Konstrukcje mogliśmy jednak też oglądać w Europie. Kibice w Polsce mogli zobaczyć Corollę S2000 na trasach Rajdu Karkonoskiego. Za kierownicą zasiadł Karel Macek i wywalczył jedenaste miejsce w stawce Lausitz Cup.

Przeczytaj również