Impreza w Finlandii przyciągnęła na start 175 załóg, z czego sześć skorzystało z aut klasy R5. Latvala, u którego boku zasiadł inny były kierowca Toyoty: Juho Hanninen, postawił na kultową Celicę ST165. Co więcej, egzemplarz Fina w swojej historii startów ma zwycięstwo w rundzie mistrzostw świata. Mats Jonsson i Lars Backman tym autem wygrali Rajd Szwecji 1992.
Czytaj też: Kto zostanie mistrzem WRC2? Zamieszanie z regulaminem
Wracając do minionego weekendu Latvala był najszybszy na trzech z czterech zaplanowanych prób i zostawił za sobą dużo bardziej zaawansowane konstrukcje klasy R5 oraz chmarę Mitsubishi Lancerów i Subaru Imprez.
Po ponad 33 kilometrach oesowych Latvala i Hanninen mieli 6,3 sekundy przewagi nad drugą załogą i 15,6 nad trzecim duetem.