Schumacher jest gotowy na F1. Czeka nas powrót wielkiego nazwiska

Schumacher jest gotowy na F1. Czeka nas powrót wielkiego nazwiska

Podaj dalej

Syn legendy F1: Mick Schumacher, uważa, że jest gotowy, by dołączyć do stawki Formuły 1. Wiele plotek młodego Niemca łączy z ekipą Haas.

Czuję się gotowy, by walczyć w Formule 1. W ostatnich latach starałem się rozwijać jako kierowca i jestem bardzo zadowolony z tego procesu. Pragnienie zostania kierowcą F1 zawsze było we mnie głęboko zakorzenione. Wszystkie pozostałe rzeczy był drugorzędne – mówił Schumacher.

Czytaj też: Rene Rast mistrzem DTM 2020. Koniec ery Class One

21-latek miał zadebiutować w tym roku w Formule 1 podczas piątkowych treningów na torze Nurburgring. Ze względu na złą pogodę odwołano sesję i Niemiec nie zasiadł za kierowcą auta Alfy Romeo Racing ORLEN. Możliwe, że dostanie szansę podczas jednego z azjatyckich weekendów.

Haas chce się ścigać co najmniej dwadzieścia lat

Gunther Steiner, szef zespołu Haas, do którego miałby dołączyć Mick Schumacher, przyznał, że amerykańska ekipa chce pozostać w Formule 1 na bardzo długo. Ostatnie doniesienia mówił jednak o możliwym rozwiązaniu projektu. Chęć zatrudnienia kierowców z budżetem na sezon 2021 powinno rozwiać wszelkie wątpliwości.

Musimy osiągać wyniki jako zespół, byśmy działali przez następne 20 lat, a nie tylko pięć. Może to nie dla mnie, ponieważ pewnie przejdę na emeryturę. Chcę jednak, by zespół istniał przez wiele lat, jak wiele obecnych w stawce ekip. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy masz wyniki, które zapewnią dochody. Potrzebna jest stabilność finansowe – dodał.

Do zespołu obok Micka Schumachera ma dołączyć Nikita Mazepin. Syn rosyjskiego oligarchy zapewni natychmiastowy zastrzyk gotówki. Steiner uważa także, że sport pozostaje bardzo skutecznym narzędziem marketingowym dla Gene Haasa, właściciela zespołu.

Nowa umowa Concorde, limit budżetu i bardziej sprawiedliwa dystrybucja nagród dla dużych, jak i małych ekip też będą pomocne. Bez tego nie widzę szans, by Haas chciał zostać – zakończył.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News