Sauber złamał przepisy? Z PKN ORLEN nie było takich problemów

Sauber, który odpowiedzialny jest za wystawienie zespołu Alfy Romeo w Formule 1, może mieć problemy. Kłopoty sprawia nowy sponsor tytularny ekipy.

Sauber złamał przepisy? Z PKN ORLEN nie było takich problemów
Podaj dalej

Sauber złamał przepisy?

Podczas prezentacji nowego modelu Alfy Romeo, zespół przedstawił również malowanie auta, na którym znalazły się logotypy nowego sponsora tytularnego. Firma Stake jest internetowym kasynem i portalem hazardowym zarejestrowanym w Curacao. Reklamowanie takiej działalności w wielu miejscach na świecie jest zabronione, w tym w Szwajcarii, gdzie odbyła się prezentacja.

Blick poinformował już, że logo marki będzie widoczne tylko na kilku wyścigach, w związku z wieloma zakazami promocji hazardu. Prezentacja auta przyciągnęła jednak uwagę szwajcarskiej Federalnej Rady Gier.

– Jeśli ESBK sprawdzi sprawę i rozpocznie dochodzenie, może mieć to konsekwencje karne – mówił Ruedi Schneider, zastępca szefa zarządu.

Bez obaw

Sauber jeszcze przed pojawieniem się problemów informuje, że nie złamał w żaden sposób prawa.

– Stake potwierdził nam, że firma nie kieruje swoich gier na rynek szwajcarski. Domena jest zablokowana w Szwajcarii i podejmowane sa dalsze środki, by uniemożliwić szwajcarskim użytkownikom dostępu do usług – komentowała ekipa.

– Jako zespół zawsze przestrzegamy wszystkich obowiązujących przepisów lokalnych i FIA – dodano.

Sauber planuje w miejscach, gdzie zakazane jest reklamowanie marki Stake, zastępowanie jej logiem „Kick”. Jest to platforma do transmisji gier na żywo należącej do Stake.

Alfa Romeo stawia na C43

W Zurychu i Hinwil dokonano prezentacji modelu C43, który ma podbić tory Formuły 1. Po rozstanie z PKN ORLEN i połączeniu sił z marką Stake, auto przybrało czerwono-czarne barwy. Za kierownicą zasiądą tak samo jak w zeszłym roku Valtteri Bottas i Guanyu Zhou.

Malowanie zaprojektowane przez Centro Stile Alfa Romeo, obejmuje rosnącą gamę marek związanych z zespołem. Najwięcej miejsca przeznaczono dla nowego partnera tytularnego: marki Stake. Jak sam określił się zespół, w ostatnich latach stał się jednym z liderów w poszukiwaniach świeżego podejścia do marketingu, z niezrównanym poziomem dostępu i ciągłym dążeniem do innowacji.

Przeczytaj również