Robert Kubica najszybszy w Sebring!

Robert Kubica najszybszy w Sebring!

Robert Kubica Prema ORLEN Team FIA WEC 2022 Sebring prolog (2)

Podaj dalej

Robert Kubica świetnie spisał się podczas drugiej sesji testowej podczas prologu mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych. Polak uzyskał najlepszy czas w Sebring i zostawił za sobą dużo mocniejsze auta klasy hypercar!

Prema ORLEN faworytem?

Drugą sesję jazd w barwach ekipy Prema ORLEN rozpoczął Lorenzo Colombo. Włoch dwukrotnie zaliczył po dwanaście okrążeń, a na najszybszym zatrzymał stoper na rezultacie 1:50,049. Jako drugi za kierownicą zasiadł Robert Kubica i już podczas pierwszego wyjazdu Polak dał popis swoich umiejętności. Na jednym z dziewięciu przejechanych okrążeń uzyskał czas 1:49,084, co było najlepszym rezultatem dnia! Później Kubica wyjeżdżał na tor jeszcze dwukrotnie: na osiem i dziesięć okrążeń. Sprawiło to, że był najbardziej zapracowanym kierowcą w swoim zespole.

Sesję dla Prema ORLEN zakończył Louis Deletraz. Szwajcar zaliczył odpowiednio siedem, siedem i dziesięć okrążeń, a na najlepszym uzyskał czas 1:51,007.

Za zespołem Prema ORLEN sklasyfikowano najszybszy hipersamochód. Matthieu Vaxiviere z Alpine był wolniejszy od Roberta Kubicy o 0,126 sekundy. Kolejne dwa miejsca zajęły ekipy klasy LMP2. Charles Milesi zapewnił ekipie Richard Mille Racing trzeci rezultat ze stratą 0,323 sekundy do najszybszego. Ekipa AF Corse za sprawą Nicklasa Nielsena straciła 0,351 sekundy. Jedną tysiączną do bezpośrednich rywali stracił drugi zespół klasy hypercar: Glickenhaus.

Walczą też inni

Polscy kibice w Sebring mogą obserwować też poczynania polskiego zespołu: Inter Europol Competition. Ekipa została sklasyfikowana na trzynastym miejscu, dziewiątym w klasie LMP2. Najlepszy czas zapewnił Alex Brundle, który zaliczył 29 okrążeń. Esteban Guttierez był wolniejszy od zespołowego kolegi o ponad 1,7 sekundy, a Jakub Śmiechowski stracił ponad 2,8 sekundy. Polak był najbardziej zapracowanym kierowcą w zespole i zaliczył trzydzieści okrążeń.

W LMGTE Pro pierwsze miejsce zespołowi Porsche GT zapewnił Kevin Estre. W LMGTE Am Giancarlo Fisichella wprowadził Ferrari 488 GTE Evo zespołu Iron Lynx na czoło tabeli. Zaledwie 0,014 sekundy stracił Ben Barnicoat w Porsche 911 RSR-19 zespołu Team Project 1.

FIA WEC 2022 – Sebring – Prolog – Sesja 2 – Wyniki

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News