Rajdówka walczy na froncie. Polacy stworzyli wyjątkową konstrukcję

Czy da się przerobić samochód rajdowy na wojskowy. Polska spółka Innovation AG udowodniła, że tak. Firma z bazą w Zgorzelcu przerobiła samochód zespołu R-Six, by ten służył jako auto ratunkowe i ewakuacyjne w trudnych warunkach na wojnie.

Rajdówka walczy na froncie. Polacy stworzyli wyjątkową konstrukcję
Podaj dalej

Terenowe korzenie

Do przeróbki wykorzystano Forda Raptora SVT150. Wzmocniono konstrukcję, a wnętrze zaadaptowano do przewozu rannych z linii frontu. W najbliższym czasie pojazd trafi do Kijowa i tam rozpocznie działania. W całym przedsięwzięciu pośredniczy Weronika Marczuk-Pazura i Towarzystwo Przyjaciół Ukrainy.

Pierwotnie pojazd wykorzystywany był w rajdach terenowych. W 2018 roku był najlepszy na trasach Africa Eco Race. Zaliczył również dwie rundy pucharu świata w rajdach cross country.

Konieczna reakcja

Nie mogliśmy nie zareagować na sytuację, w jakiej znaleźli się Ukraińcy. Pomagamy, tak jak potrafimy najbardziej efektywnie, czyli służąc naszą wiedzą, doświadczaniem i technologią. Bardzo szybko ustaliliśmy możliwości wsparcia z Weroniką Marczuk i Towarzystwem Przyjaciół Ukrainy. Adaptacja rajdowego pojazdu została przeprowadzona w ścisłej konsultacji z ukraińskimi żołnierzami. Okazało się, że jego specyfikacja pasuje do ekstremalnych warunków wojennych – mówi Albert Gryszczuk, prezes Innovation AG.

Czym jest Innovation AG?

Firma ze Zgorzelca od ponad 20 lat specjalizuje się w przebudowach i remontach pojazdów rajdowych i specjalnych. Ostatnie kilka lat, to rozwój technologii ekokonwersji i elektromobilności, co w Zgorzelcu dało efekt w postaci konstrukcji E-VANA, czyli polskiego auta dostawczego. Na bazie ekokonwersji inżynierowie Innovation AG opracowali samochody, które znalazły zastosowanie w kopalniach, parkach narodowych oraz w pracy kurierów.

Przeczytaj również