Rajd Sardynii – historia
Impreza zadebiutowała w kalendarzu najważniejszego rajdowego cyklu w 2004 roku. Na karty historii jako pierwsi triumfatorzy zapisali się Petter Solberg i Phil Mills, którzy korzystali z Subaru Impreza S10 WRC.
Rekordzistami wydarzenia rangi WRC są Sebastien Loeb i Sebastien Ogier, którzy triumfował czterokrotnie. Dwoma zwycięstwami mogą pochwalić się Thierry Neuville i Dani Sordo. Z obecnej stawki zwycięskiego szampana smakował jeszcze Ott Tanak. Wśród producentów pięć triumfów ma Citroena, a cztery Hyundai.
Czytaj też: Schumacher wyleci z F1? Dostał pierwsze ostrzeżenie
Najlepszy wynik dla biało-czerwonych wywalczyli w 2013 roku Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak. Duet skorzystał z Forda Fiesty WRC i znalazł się na siódmym miejscu.
Co nas czeka w tym roku?
W tym sezonie o triumf powalczy jedenaście załóg w autach klasy Rally1. Toyota wystawi cztery Yarisy dla świetnie spisującego się w tym roku Kallego Rovanpery, Takamoto Katsuty, Elfyna Evansa i Esapekki Lappiego. Hyundai zapewni i20 N Rally1 dla Thierry’ego Neuville’a, Otta Tanaka i Daniego Sordo. Barw M-Sportu będą bronili Craig Breen, Gus Greensmith, Pierre-Louis Loubet i Adrien Fourmaux.
Lista WRC2 liczy aż 36 pozycji. Na czele ustawiono korzystających ze Skód Andreasa Mikkelsena i Nikołaja Griazina. Teemu Suninen zaprezentuje się za kierownicą Hyundaia. Polscy kibice z zapartym tchem będą śledzić kolejne poczynania Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka, któzy świetnie spisali się w Portugalii. Duet ORLEN Team skorzysta ze Skody Fabii Rally2 evo. W stawce juniorów będą mieli za rywali m.in. wspomnianego Griazina, Marco Bulacię, Erika Caisa i Chrisa Ingrama. Barwy ORLEN Team zaprezentuje także Martin Prokop. Czech poprowadzi Forda Fiestę Rally2. Daniel Chwist i Kamil Heller pojawią się w Skodzie.
Organizatorzy w tym roku zaplanowali dwadzieścia jeden odcinków specjalnych. Decydujące o losach rywalizacji wydają się odcinki pierwszego i drugiego etapu, które mierzą odpowiednio 136,79 i 131,82 km. Na niedzielę zaplanowano tylko 39,30 kilometrów oesowych. Najdłuższa próba imprezy znajduje się w piątkowym harmonogramie. W tym roku stanowi ją odcinek Monti di Alà e Budduso, który mierzy 24,70 km.