Kierowcy Toyoty i Pierre-Louis Loubet wyjechali z serwisu z sześcioma kolcowanymi oponami. Dani Sordo i Thierry Neuville postawili na cztery kolcowane opony i dwie supermiękkie. Gus Greensmith zabrał ze sobą cztery kolcowane i dwie zimówki.
Puget-Théniers – La Penne 1
Oes ten przywrócił pamięć o grupie B, która ścigała się tutaj w 1985 roku. Szybka i szeroka wspinaczka prowadząca przez kilka nawrotów doprowadziła zawodników na przełęcz świętego Rafaela. Do mety prowadził kręty zjazd do La Penne. Podjazd ostatni raz używany był w 2002 roku.
Pokryty czarnym lodem oes najszybciej przejechał Sebastien Ogier, który był o 0,7 sekundy lepszy od Thierry’ego Neuville’a. Belg wykorzystał przebitą oponę w aucie Kallego Rovanpery i awansował na trzecie miejsce w rajdzie. Za czołową dwójką sklasyfikowano Elfyna Evansa (+8,0) oraz kierowców w autach R5: Olivera Solberga (+15,0) w Hyundaiu i20 i Nikołaja Griazina (+15,5) w Volkswagenie Polo. Dani Sordo stracił 17,3 sekundy, a Kalle Rovanpera po uszkodzeniu opony blisko minutę.
Mówili po OS12
Sebastien Ogier: – Nie można zaufać żadnej informacji, którą otrzymaliśmy od szpiegów. Warunki tak bardzo zmieniły się od czasu ich przejazdu.
Elfyn Evans: – Było bardzo ślisko. Niemożliwe było ocenienie przyczepności.
Thierry Neuville: – Jest naprawdę trudno. Pojawiło się sporo lodu, nawet w wilgotnych partiach. Zrobiłem dobry oes, ale nie podejmowałem ryzyka. Nie wiem, czy to wystarczy.
Kalle Rovanpera: – Przebiliśmy oponę. To było na początku odcinka. Nie wiem, czy to był luźny kamień, czy coś innego. Nie widziałem tego.
Dani Sordo: – Nigdy nie jechałem tak trudnego odcinka jak ten. To było niesamowite. Czy jest ślisko? W niektórych partiach to inny poziom!
Briançonnet – Entrevaux 1
Zawodnicy odkryli nowe terytoria. Droga na początku prowadziła na przełęcz du Buis (1196 m n.p.m.), a następnie wiodła stromym spadaniem w dolinie. Druga część odcinka była szybsza, ale po przejechaniu przełęczy Felines (930 m n.p.m.) zamieniała się w partię nawrotów w oszałamiającej scenerii.
Ponad 14-kilometrową próbę najszybciej przejechał Thierry Neuville. 4,5 sekundy do Belga stracił Elfyn Evans, a 5,8 sekundy Sebastien Ogier. Czołową piątkę uzupełnili Pierre-Louis Loubet (+8,2) i Kalle Rovanpera (+19,3).
Mówili po OS13
Sebastien Ogier: – Było lepiej niż się spodziewałem. Myślałem, że przyczepność będzie dużo słabsza i byłem bardzo ostrożny. Nie podejmowałem żadnego ryzyka.
Elfyn Evans: – Byłem ostrożny. Co można zrobić w takich warunkach? Staramy się zachować równowagę między czystą jazdą i niezbyt wolnym tempem. To trudne.
Thierry Neuville: – Starałem się unikać cięć na tym oesie. Nie chcemy przebić opony. Nie możemy się doczekać mety rajdu.
Kalle Rovanpera: – Po przebitej oponie nie możemy nic zrobić. Różnica jest za duża. Nie atakuję i koncentruję się na utrzymaniu pozycji.
Dani Sordo: – Nie sądzę, by było gorzej niż na pierwszym oesie. Jest bardziej stabilnie i można czytać drogę. Staramy się nie popełnić błędu. Jeśli uda nam się dowieźć dwa samochody do mety i zdobyć punkty, to wszystko, co możemy zrobić.
Pierre-Louis Loubet: – W ogóle nie ma przyczepności. Końcówka była jak poprzedni oes. Trudno utrzymać się na drodze.
Na dwa odcinki przed końcem rajdu Sebastien Ogier ma 19,7 sekundy zapasu nad Elfynem Evansem. Ponad minutę traci Thierry Neuville, a ponad dwie Kalle Rovanpera. Fin ma 33 sekundy zapasu nad Danim Sordo.