Loeb-Ogier 1:0
Wraz z rozpoczęciem hybrydowej ery mistrzostw świata obaj kierowcy postanowili zaliczyć w tym roku Rajdu Monte Carlo, który otwierał sezon. Przypomnijmy, że starszy z Francuzów od kilku lat zalicza jedynie wybrane rundy WRC. Urzędujący mistrz wraz ze startem sezonu 2022 zdecydował się na poświęcenie rodzinie oraz wyścigom i również zalicza ograniczony program występów.
Obaj spotkali się na start sezonu i gdy wydawało się, że Sebastien Ogier zmierza po pewne zwycięstwo, uszkodził oponę pod koniec rywalizacji, co wysforowało na czoło Sebastiena Loeba. Ostatecznie kierowca Toyoty nie zdołał odrobić poniesionych strat i przegrał batalię o 10,5 sekundy.
Portugalski rewanż
Kolejne starty obaj kierowcy postanowili odpuścić, ale zmierzą się już na trasach Rajdu Portugalii. Zarówno ekipa Toyoty jak i M-Sportu potwierdziły, że legendy WRC znajdą się w ich składach na pierwszą szutrową rundę sezonu 2022.
Obaj kierowcy z pewnością uznawani są za faworytów do końcowego triumfu. O ile ich doświadczenie w hybrydowych konstrukcjach opiera się jedynie na testach i starcie w Rajdzie Monte Carlo, o tyle dalsza pozycja startowa pierwszego dnia rywalizacji da spora przewagę.
– W czasie Rajdu Portugalii miałem wolne miejsce w kalendarzu. To szutrowy rajd, w którym startowałem w 2019 roku, więc mam bazę notatek z niektórych odcinków. To był jeden z powodów, dla których wybrałem Portugalię. Drugim była chęć zaliczenia rajdu szutrowego. Lubię jeździć na luźnej nawierzchni, więc to był bardzo prosty wybór – komentował Loeb.
Co nas czeka w tym roku?
W tym roku organizatorzy zaplanowali dwadzieścia jeden odcinków specjalnych o łącznej długości 330,17 km. Na pierwszy, niezwykle ważny dla Loeba i Ogiera etap zaplanowano dziewięć odcinków specjalnych. Zawodnicy najpierw zmierzą się z superoesem Coimbra o długości 2,82 km. Kolejnego dnia załogi dwukrotnie zmierzą się z próbami Lousa (12,03 km), Gois (19,33 km) i Arganil (18,72 km). Dzień zakończy ponad 18-kilometrowy odcinek Mortagua i trzykilometrowy superoes Lousada. Łącznie etap mierzy 124,5 km.
Drugi dzień będzie składał się z trzech powtarzanych prób. Pętlę stworzą oesy Vieira do Minho (17,48 km), Cabeceiras de Basto (22,03 km) i Amarante (,7,24 km). Na koniec dnia zaplanowano superoes Porto-Foz o długości 3,3 km. W niedzielę zawodnicy zmierzą się dwukrotnie z próbami Felgueiras (8,91 km) i kultowym Fafe (11,18), które będzie stanowić Power Stage. Rano dodatkowo w pętli znajdzie się próba Montim (8,69 km).