Pierwsze zdjęcia nowego Porsche. Zapowiada się niesamowicie!

Pierwsze zdjęcia nowego Porsche. Zapowiada się niesamowicie!

Pierwsze zdjęcia nowego Porsche. Zapowiada się niesamowicie!

Podaj dalej

Porsche, które szykuje się do powrotu do wyścigów długodystansowych w najwyższej kategorii, zaprezentowało pierwsze zdjęcia nowego modelu LMDh.

Nowe przepisy – nowe możliwości

Wraz z wprowadzeniem nowych przepisów, a zwłaszcza klasy LMDh, która ma zapewnić starty takich samych konstrukcji w Stanach Zjednoczonych oraz w Europie, Porsche zdecydowało się na stworzenie auta nowej kategorii. Marka liczy na powtórzenie sukcesów m.in modelu 919, który wygrywał 24-godzinny wyścig Le Mans w latach 2015-2017.

Samochody klasy LMDh będą miały okazję zadebiutować w długodystansowych mistrzostwach świata już w przyszłym roku, a co za tym idzie powalczyć również o triumf w najważniejszym wyścigu na świecie: 24-godzinnym Le Mans.

Pierwsi kierowcy z kontraktami

Niemiecka marka zaprezentowała również pierwszych kierowców, którzy będą odpowiedzialni za rozwój konstrukcji. Szeregi ekipy zasilili Amerykanin Dane Cameron oraz Brazylijczyk Felipe Nasr.

33-letni Cameron zdobywał tytuły w serii IMSA w 2016 i 2019 roku. Po startach w kartingu w 2005 roku wywalczył mistrzostwo w Formule Russell. Rok później był najlepszy w Formule Palmer Audi Autumn Trophy. Kolejny sezon wiązał się z kolejnym sukcesem, tym razem w Star Mazda. W 2014 roku został najlepszy w United Sports Car Championship – GTD. W swojej karierze zaliczył 239 wyścigów, z czego 42 wygrał i 103 razy stał na podium.

29-letni Nasr pierwsze triumfy odnosił w 2009 roku. Został wówczas mistrzem europejskiej Formuły BMW. W 2011 roku był najlepszy w brytyjskiej Formule 3. Trzecie miejsce w GP2 Series wywalczył w 2014 roku, co dało mu przepustkę do świata F1. W latach 2015-2016 bronił barw Saubera. Najlepszy wynik uzyskał w debiucie w GP Australii 2015, gdy był piąty. Po Formule 1 przyszedł czas na rywalizację w wyścigach długodystansowych. Podobnie jak Cameron może pochwalić się dwoma mistrzostwami serii IMSA. Brazylijczyk świętował triumfy w 2018 i 2021 roku.

Ciężko pracujemy z naszym partnerem Penske nad rozwojem nowego prototypu LMDh. Przez cały czas ściśle współpracujemy z producentem podwozia Multimatic. W styczniu rozpoczniemy intensywne testy, by upewnić się, że jesteśmy optymalnie przygotowani do naszego debiutu w zawodach w 2023 roku – zapowiadał Thomas Laudenbach.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News