Pierwsze zdjęcia nowego Porsche. Zapowiada się niesamowicie!

Porsche, które szykuje się do powrotu do wyścigów długodystansowych w najwyższej kategorii, zaprezentowało pierwsze zdjęcia nowego modelu LMDh.

Pierwsze zdjęcia nowego Porsche. Zapowiada się niesamowicie!
Podaj dalej

Nowe przepisy – nowe możliwości

Wraz z wprowadzeniem nowych przepisów, a zwłaszcza klasy LMDh, która ma zapewnić starty takich samych konstrukcji w Stanach Zjednoczonych oraz w Europie, Porsche zdecydowało się na stworzenie auta nowej kategorii. Marka liczy na powtórzenie sukcesów m.in modelu 919, który wygrywał 24-godzinny wyścig Le Mans w latach 2015-2017.

Samochody klasy LMDh będą miały okazję zadebiutować w długodystansowych mistrzostwach świata już w przyszłym roku, a co za tym idzie powalczyć również o triumf w najważniejszym wyścigu na świecie: 24-godzinnym Le Mans.

Pierwsi kierowcy z kontraktami

Niemiecka marka zaprezentowała również pierwszych kierowców, którzy będą odpowiedzialni za rozwój konstrukcji. Szeregi ekipy zasilili Amerykanin Dane Cameron oraz Brazylijczyk Felipe Nasr.

33-letni Cameron zdobywał tytuły w serii IMSA w 2016 i 2019 roku. Po startach w kartingu w 2005 roku wywalczył mistrzostwo w Formule Russell. Rok później był najlepszy w Formule Palmer Audi Autumn Trophy. Kolejny sezon wiązał się z kolejnym sukcesem, tym razem w Star Mazda. W 2014 roku został najlepszy w United Sports Car Championship – GTD. W swojej karierze zaliczył 239 wyścigów, z czego 42 wygrał i 103 razy stał na podium.

29-letni Nasr pierwsze triumfy odnosił w 2009 roku. Został wówczas mistrzem europejskiej Formuły BMW. W 2011 roku był najlepszy w brytyjskiej Formule 3. Trzecie miejsce w GP2 Series wywalczył w 2014 roku, co dało mu przepustkę do świata F1. W latach 2015-2016 bronił barw Saubera. Najlepszy wynik uzyskał w debiucie w GP Australii 2015, gdy był piąty. Po Formule 1 przyszedł czas na rywalizację w wyścigach długodystansowych. Podobnie jak Cameron może pochwalić się dwoma mistrzostwami serii IMSA. Brazylijczyk świętował triumfy w 2018 i 2021 roku.

Ciężko pracujemy z naszym partnerem Penske nad rozwojem nowego prototypu LMDh. Przez cały czas ściśle współpracujemy z producentem podwozia Multimatic. W styczniu rozpoczniemy intensywne testy, by upewnić się, że jesteśmy optymalnie przygotowani do naszego debiutu w zawodach w 2023 roku – zapowiadał Thomas Laudenbach.

Przeczytaj również