Rywalizacja otworzy batalię o tytuły mistrzów Starego Kontynentu oraz będzie według obecnych kalendarzy drugą rundą mistrzostw Polski. Organizatorzy zgodnie z zapowiedziami przygotowali trasę łączącą Mikołajki z Warszawą. Oznacza to, że do pokonania będzie łącznie blisko 900 kilometrów.
Walka rozpocznie się w piątkowe popołudnie od odcinka kwalifikacyjnego, po którym kierowcy wybiorą swoje pozycje startowe. Wieczorem rywalizacja o zwycięstwo w rajdzie rozpocznie się o dobrze znanej próby na torze w Mikołajkach.
Sobota będzie stała pod znakiem dwóch powtarzanych oesów. Pętlę stworzą próby Świętajno, Olecko i Wieliczki. Ostatni z odcinków jest najdłuższy w rajdzie i mierzy 28,7 km. Na koniec dnia załogi drugi raz pokonają tor w Mikołajkach.
W niedzielę załogi najpierw przejadą dwa odcinki dobrze znane z Rajdów Polski: Mikołajki MAX oraz gm. Mrągowo po których rozpoczną długą dojazdówkę do Warszawy. By nieco urozmaicić trasę w połowie zaplanowano jeszcze jeden odcinek w okolicach Przasnysza. Po poprzedniej próbie załogi będą miały na niego ponad 120 kilometrów. Po próbie zostanie ponad 110 km na ostatni oes rajdu: Rally Poland 100th anniversary, który odbędzie się na kultowej ulicy Karowej.
Czternaście odcinków specjalnych będzie mierzyć 202,76 km, a cała trasa rajdu liczy dokładnie 871,36 km. Cały harmonogram jest dostępny tutaj.